مدیرعامل آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: از دهیاری «روستای میانبر» برای برداشت غیر مجاز شن و ماسه شکایت می‌کنیم.

یداله ملکی  با اشاره به انتشار تصاویر رودخانه خواری در روستای میانبر استان قزوین اظهار کرد: رودخانه خواری پدیده‌ای است که در سراسر استان شاهد آن هستیم و اتفاق جدیدی نیست.

وی افزود: از سال گذشته اقدام جدی و انقلابی را در رابطه با تصرفات صورت گرفته در حوالی رودخانه‌های استان قزوین شروع کردیم و این حرکت ادامه دارد.

ملکی عنوان کرد: در سطح استان بیش از ۴۰۰ مورد شناسایی شده است و رودخانه به رودخانه از دستگاه قضائی دستور می‌گیریم و قلع و قمع تصرفات در حال انجام است.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از رودخانه رزجرد که رودخانه میانبر هم بخشی از آن است را از سال گذشته آغاز کرده‌ایم و قلع و قمع در حال انجام است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان قزوین بیان کرد: هرجا تصرفاتی صورت گرفته باشد برای حفظ جان و مال مردم وظیفه داریم رفع تصرف کنیم.

وی اضافه کرد: در روستای میانبر مجوز شن و ماسه‌ای را در قالب لایروبی به دهیاری داده بودند و با همین مجوز پیمانکار اقدام به برداشت غیر مجاز کرده بود.

ملکی ادامه داد: در حال حاضر کار متوقف شده و در حال تهیه اسناد و مدارک برای انجام شکایت هستیم.

به گزارش مهر چندی پیش تصاویری از کم شدن عرض رودخانه روستای میانبر الموت منتشر شد. این در حالی است که دهیار روستای میانبر در گفت‌وگوی کوتاهی عنوان کرده بود هیچ‌گونه رودخانه خواری و یا برداشت غیرمجاز توسط دهیاری صورت نگرفته است.