عامل توسعه خوشه پلاستیک در خراسان شمالی گفت: ریشه مهمترین مشکلان واحدهای پلاستیک در این استان نشات گرفته از محیط کسب و کار است.

حسینی ، با اشاره به اینکه بازه سه ساله پیگیری پیش برد امور صنایع پلاستیک در استان از خردادماه سال جاری به اتمام رسیده است، اظهارکرد: طی این مدت تلاش های فراوانی برای ارتقای سطح رقابت پذیری واحدهای پلاستیک در این استان انجام شد.

به گفته وی ارتقاء سطح توان افزایی واحدهای تولیدی از دیگر اقداماتی است که طی این مدت در استان انجام شد.

حسینی با بیان اینکه در توسعه کسب و کار بنگاه ها دو موضوع محیط بنگاه و سطح محیط کسب و کار مطرح است، افزود: تلاش ها برای مشکلات محیط کسب و کار واحدهای پلاستیک در این استان انجام و بر روی حلقه های مفقود کار شد.

وی با اشاره به اینکه در سطح بنگاه ها، بیشتر واحدهای تولیدی پلاستیک مشکل دانش فنی از لحاظ تکتولوژی داشتند، ادامه داد: قالب سازی، ارائه خدمات تخصصی فرمولاسیون از جمله اقداماتی بود که انجام و مشکلات موجود در این ارتباط مرتفع شد.

عامل توسعه خوشه پلاستیک در خراسان شمالی اظهارکرد: علاوه بر آن برخی از واحدهای تولیدی، تولید کننده سبد میوه بودند که به علت فصلی بودن حوزه کشاورزی در این استان این واحدهای تولیدی نیز در بخشی از سال کار می کردند و در قسمتی از سال نیز غیرفعال می شدند که با ارتباط دادن تعدادی از آن ها به بازار مشکل در این ارتباط نیز مرتفع شد.

وی در ارتباط با مشکل محیط کسب و کار نیز گفت: متاسفانه مهمترین مشکل واحدهای تولیدی پلاستیک در استان بحث محیط کسب و کار یعنی نوسانات ارزی، قیمت و کمبود مواد اولیه و … است که برای حل آن باید مداخلات در سطح کشوری انجام شود.

حسینی خاطرنشان کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی پلاستیک در خراسان شمالی توانسته بودند بازارهای صادراتی خیلی خوبی را در خارج از کشور مهیا کنند ولی به علت مشکلات کسب و کار این بازارها از دست رفته اند و باید دوباره تلاش های خیلی زیاد دیگری انجام شود تا بازارهای جدیدی را بتوانند پیدا کنند.

به گفته وی در این استان حدود ۵۲ واحد تولیدی فعال پلاستیک فعالیت دارد.