وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت فراگیری چهار مهارت مهم خواندن، نوشتن، شنیدن و سخن گفتن ، گفت: دانش آموزی که این چهار مهارت را به نحو درستی فراگرفته باشد مسیر آینده اش درخشان تر خواهد شد.

محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاحیه «بسته تحولی خوانا» با بیان اینکه این طرح برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد، خطاب به مدیران کل استان ها گفت: به دنبال خلق نتایج واقعی باشید، نتایجی که بتواند ما را قانع کند که اتفاق خوبی در حال وقوع است.

وی افزود: هم مطالعات نظری این سخن بنده را تایید می کند و هم تجربیات و دریافت های تجربی و شهودی حاکی از آن است که این چهار مهارت، مهارت راهبردی در تکوین شخصیت، پرورش فرد بوده و در تعیین مسیر آینده زندگی و فعالیت های فرد فوق العاده اثرگذار است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به چهار مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و سخن گفتن گفت: دانش آموزی که این چهار مهارت را به نحو درستی فراگرفته باشد مسیر آینده اش درخشان تر خواهد شد. تجربه شخصی ام این است که آنها که بهتر گوش می کنند، عمیق تر، فهیم تر و عالمتر هستند و این محصول شنیدن خوب است.

حاجی میرزایی ادامه داد: همچنین افرادی که می توانند خوب سخن بگویند و سخن خوب بگویند اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت و امکان بروز و ظهور بیشتری پیدا می کنند و در برقراری ارتباط و تعامل با جامعه موفق تر خواهند بود. افرادی را داریم که عالم وآگاه اند اما قدرت بیان اندیشه و افکارشان را ندارند و اعتماد به نفس کافی برای بیان دیدگاه هایشان پیدا نمی کنند.

وی با بیان اینکه این مهارت ها باید در دوران ابتدایی شکل بگیرد و اگر خوب شکل بگیرد کمک می کند مسیر آینده دانش آموزان بهتر شکل بگیرد اظهار کرد: شما وارد کاری شده اید که میوه آن میوه یک ساله و دوساله نیست و میوه تمام عمر است و اگر این نهال درست کاشته شود برداشت همیشگی خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خیلی از کارهای ما برخورداری های محدود و نتایج اندکی دارد، اما این کار برخورداری هایش نامحدود و فراوان است. ما دنبال نمایش نیستیم. دنبال تبلیغات بی محتوا نیستیم، به دنبال خلق یک ارزش واقعی هستیم. اگر از پنج درصد دانش آموزان تحت پوشش این طرح مراقبت کنیم به نتایج خوبی می رسیم. اصراری نداریم عدد را بالا ببریم، مهم کیفیت کار است. عدد را به یک بیستم دانش آموزان تقلیل دادیم و باید روش های مناسبی هم برای ارزشیابی این دستاورد پیدا کنیم و مطمئن شویم که این اتفاق افتاده است.

حاجی میرزایی افزود: به همه کسانی که در این کار با ارزش، با عظمت، مهم و ضروری سهیم و دخیل هستند صمیمانه قددانی میکنم و خداقوت می گویم. هفته ای نیست که نتایج این طرح را پیگیری نکنم. روزهای جمعه صبح تا ظهر اختصاص به کنترل پیشرفت طرح های مهم وزارتخانه دراد. مدیران کل استان ها حتما نتایج طرح ها را هفتگی کنترل کنند.