شماری از نمایندگان مجلس پس از شکایت از روحانى و صالحى در نوشته های خود در فضای مجازی ابراز شادمانى کردند. برخی واکنش ها به شرح زیر است:

مونا ربیعیان/ مجتبى رضاخواه، نماینده تهران:ا ز آنجا که بیانیه مشترک رییس سازمان انرژی اتمی و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نقض قانون «اقدام راهبردی» مجلس است، مجلس موضوع را به قوه قضاییه ارسال کرد تا تخلفات احتمالی آقایان روحانی، صالحی و سایر مسئولین خارج از نوبت و بدون تشریفات رسیدگی شود.

جلال رشیدى کوچى، نماینده مرودشت: امروز ⁧مجلس انقلابی⁩ ثابت کرد، بر سر منافع ملی با احدی تعارف ندارد و نمیتواند در مقابل نقض آشکار قانون سکوت کند، چرا که دیگر نه در راس امور است و نه باقی قوانین اعتباری دارند. متخلفین و مجرمین طبق قانون باید مجازات شود.

على خضریان، نماینده تهران:مجلس⁩ با رای قاطع بیانیه مشترک رییس سازمان انرژی اتمی و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نقض و استنکاف ⁧ دولت⁩ از اجرای قانون راهبردی لغو تحریم‌ها تشخیص داد و با استناد به ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس، رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی را به دستگاه قضایی معرفی کرد.

همه مسولین تا آخرین لحظه باید پاسخگو باشند

احسان ارکانی؛ نماینده مجلس درخصوص طرح شکایت نمایندگان از روحانی به خبرنگار ما گفت:درخصوص پاسخگویی مسوولین باید بگویم از رییس جمهور تا وزرا و ما نماینده تا آخرین لحظه باید پاسخگو باشیم و وظیفه خود را همانند ثانیه اول باید کار خود را انجام دهیم و پاسخگو باشیم اگر مسوولی حال و حوصله خدمتگذاری همانند روزهای اول را ندارد استعفا دهد و کسی که می تواند به مردم خدمت کند سرکار بیاید.

وی در ادامه افزود: بی انگیزگی دلیل نمی شود که خدمت به مردم را فراموش کنیم آقای روحانی هم باید همانند روزهای اول انتخاباتی خود کار خود را انجام دهد حداقل به حرف هم که شده خدمتگذاری کند. نمایندگان مردم با نگاه به ماده ۲۴۴ می توانند از مسوولین بخواهد پاسخگو باشند همانند امضایی که برای استیضاح وزیر اقتصاد جمع شده بود و وزیر باید استیضاح می شد.

این نماینده درخصوص استیضاح وزیر اقتصاد نیز بیان کرد: وزیر اقتصاد با ۱۰۲ رای که نمایندگان تحویل رییس مجلس دادند و طبق ماده ۲۲۱ رییس مجلس موظف بود تا آن را اجرایی کند اما متاسفانه قالیباف استیضاح وزیر را مصلحت نداست بنابراین ما با رییس مجلس سر این موضوع اختلاف نظر داریم چرا که نمایندگان مصلحت را می دانند اما به صلاح بود تا وزیر اقتصاد پاسخگوی اعمال خود باشد.

احسان ارکانی در پایان اظهارداشت: درخصوص پاسخگویی رییس جمهور بحث متفاوت ست چرا که طبق ماده ۲۳۴ قوه قضاییه نمایندگان برای طرح سوال و استیضاح باید به قوه قضاییه شکایت کنند و قوه قضاییه طبق ماده ۲۳۴ باید خارج از نوبت به این دادرسی و نقض قانون توسط رییس جمهور یا مسوولین رسیدگی کند بنابراین به قوه قضاییه این شکایت بستگی دارد.