دبیر فدراسیون بوکس ایران درباره آخرین وضعیت شکایت فدراسیون از اسپانسری که چک‌هایش برگشت خورد، صحبت کرد.

حمید قبایی‌زاده ، درباره برگزاری لیگ برتر بوکس پس از ۱۱ سال توضیح داد: کمیت و کیفیت لیگ برای ما رضایت بخش بود و تیم‌هایی که در مسابقات شرکت کردند بیش از سطح تصور فدراسیون بودند. خوشبختانه همه ملی‌پوشان و قهرمانان ما در این دوره حضور داشتند و در مجموع ۱۴۴ بوکسور در این مسابقات شرکت کردند که نشان از شرایط خوب ‌مسابقات بود.

او افزود: در دوره‌های قبل فدراسیون و دهه‌های هشتاد هم چند دوره‌ای لیگ برگزار شد که همان موقع هم ارزشمند بود، ولی چند سالی به دلیل مشکلات تعطیل شد. خوشبختانه با همت فدراسیون فعلی توانستیم راه دوستان گذشته را ادامه داده و لیگ را مجددا راه اندازی کنیم که قطعا برای پیشرفت این رشته یک قدم مناسب خواهد بود. 

دبیر فدراسیون بوکس در پاسخ به این سوال که آیا لیگ در بحث درآمدزایی به فدراسیون کمک کرد؟ توضیح داد: فدراسیون یک مبلغی را به عنوان‌ ورودی از تیم‌ها گرفت که همان پول را هم برای برگزاری مسابقات هزینه کرد. همانطور که می‌دانید نباید از بودجه فدراسیون برای برگزاری لیگ استفاده کرد، به همین دلیل با اسپانسرهایی که جذب کردیم هزینه‌های مد نظر تهیه شد.

او درباره انتقادات برخی تیم‌ها از شرایط ورود بازیکنان خارجی به لیگ نیز گفت: به هر حال ما برای برگزاری لیگ یکسری قوانین داشتیم که آن‌ها را به تیم‌ها نیز اعلام کرده بودیم. به هر حال اگر تیمی بازیکن خارجی می‌خواست باید ۴۰ تا ۴۵ روز زودتر اقدام می‌کردند. 

قبایی‌زاده با اشاره به فشردگی مسابقات گفت: ما حدوا ۱۹۲ مبارزه در این دور برگزار کردیم که هیچ اعتراضی هم برای آن‌ها وجود نداشت. این حجم مسابقه در بوکس خیلی زیاد است و خوشبختانه داوران خوب و بین‌المللی ما قضاوت‌های قابل قبولی در این مسابقات داشتند که همه تیم‌ها از آن‌ها راضی بودند. جا دارد این موفقیت را به جامعه داوری نیز تبریک بگویم.

دبیر فدراسیون بوکس درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز اظهار کرد: خوشبختانه تا پایان مسابقات مشکلی پیش نیامد. در ابتدای رقابت‌ها حدودا ۲۵۰ تست انجام شد و سپس تیم‌ها را در مجموعه پنج مرداد قرنطینه کردیم. تنها یک تیم در هتل بود که آن‌ها را هم در هتل قرنطینه کردیم. همه چیز و حتی غذا هم در همان‌مجموعه پنج‌ مرداد تهیه می‌شد. خوشبختانه مشکلی پیش نیامد.

او درباره آخرین خبرها از چک‌های برگشتی اسپانسر فدراسیون نیز گفت: آن موضوع را به بخش حقوقی فدراسیون سپرده‌ایم و پیگیری می‌کنند، اما اصلا نمی‌دانیم آن آقا الان کجاست! بخش حقوقی پیگیر است اما متاسفانه فعلا به او دسترسی نداشته‌اند. ‌وکیل فدراسیون پیگیر است.