نشست تخصصی بانوان حوزه مقاومت با موضوع زنان معماران تمدن نوین اسلامی با مشارکت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با حضور معمومه شهرابی؛ مشاور امور بانوان موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دکتر مریم شادی؛ مدیر پژوهش سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمعی از بانوان فعالان فرهنگی و اجتماعی کشورهای لبنان و فلسطین روز چهارشنبه 19 خرداد ماه درسالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

معمومه  شهرابی؛ مشاور امور بانوان موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن خوشامدگویی به مهمانان کشورهای فلسطین و لبنان به توضیح بخش هایی از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و موزه و سراسر نمای مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی” پرداخت.
معمومه  شهرابی در پاسخ یکی از فعالان فرهنگی و اجتماعی مبنی بر اینکه چه راهکارهایی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای زنده نگه داشتن اهداف دفاع مقدس علاوه بر برپایی موزه و نمایشگاه های دفاع مقدس انجام داده است؟! گفت: موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دوران پیشا کرونا هر روزه میزبان طیف وسیعی از دانشجویان و دانش‌آموزان و کسانی که هیچ تجربه ای از جنگ نداشتن،بود و بازدید از موزه باعث ایجاد روزنه ای جدید از مباحث دفاع مقدس در ذهن آنها می شد؛ اما موزه به این موضوع تنها بسنده نکرده است؛ درحقیقت با ایجاد  بزرگترین کتابخانه تخصصی جنگ، به گرداوری کتاب‌های حوزه دفاع مقدس و مقاومت سراسر دنیا جهت بهره مندی کلیه پژوهشگران و علاقه مندان به تحقیق در این حوزه پرداخته است. همچنین کتابخانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای مراجعه کنندگان غیر حضوری امکان دسترسی به کتابهای دفاع مقدسی را با بارگزاری فایل الکترونیک آنها در سایت کتابخانه میسر کرده است. انتشارات موزه به چاپ و توزیع کتاب‌های دفاع مقدسی و ثبت و ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس در قالب کتاب مبادرت نموده است.
مشاور امور بانوان موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: در دوران کرونا به سمت استفاده از ابزارهای مجازی چون برگزاری وبینارها برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس رفته ایم.
وی به بازدید مجازی از موزه اشاره کرد و گفت: در دوران پاندامی کرونا در سایت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس علاقه مندان می توانند جهت بازدید مجازی از موزه به سایت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مراجعه نمایند.