اوایل انتخابات آیت الله ابراهیم رییسی اعلام کرد که واکسیناسیونب اید با تمام قوا انجام شود و در دولت وی این واکسیناسیون با توجه به واکسن ایرانی صورت خواهد گرفت اما از طرفی واکسن برکت و دیگر واکسن های داخلی اعلام کردند که بدون واردات موفق نخواهند شد تا 80 میلیون جمعیت ایران را واکسیناسیون کنند.

اقتصاد پویا/  چرا که توان ساخت واکسن را ندارند و حتی در این خصوص دولت مردمی نیز تصمیم گرفته تا اگر واردات واکسن باعث می شود تا روند واکسیناسیون تسریع شود واردات واکسن را ازاد کند تا روند واکسیناسیون درکشور تسریع شود و همچنین دولت مردمی وعده داده است که تا پایان امسال واکسیناسیون به پایان خواهد رسید وهمه مردم از همه اقشار به صورت یکسان واکسیناسیون خواهند شد.

واکسن ایرانی در دولت مردمی تزریق خواهد شد

دکتر حمید آخشته، رئیس ستاد مردمی و کشوری  آیت الله ابراهیم رییسی در گفت و گو با ” اقتصاد پویا” درباره برنامه واکسیناسیون در دولت مردمی اظهارداشت:  خوشبختانه واکسن های ایرانی کرونا مراحل آزمایش بالینی خود را به خوبی طی کرده اند و اکنون شاهدیم که تعدادی از افراد شاخص و مطرح در کشورمان نیز از این واکسن ها استفاده کرده اند. اینجانب از متخصصان بهداشت و درمان کشور شنیده ام که واکسن های ایرانی کرونا از نظر ساختاری و اثربخشی از واکسن هایی که در آمریکا و کشورهای دیگر ساخته شده است، نتایج بهتری به بار آورده است.

وی در ادامه تعاریف خود از واکسن های ایرانی کرونا و استفاده از آن ها برای واکسیناسیون در کشور پس از روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی گفت: اکنون در تولید واکسن های ایرانی کرونا، از ویروس های کشته شده استفاده می کنند که روشی مرسوم در تولید واکسن ها به شمار می رود. این نشانگر آن است که ما با استانداردهای دنیا جلو می رویم و واکسن های تولید داخل ما می توانند پاسخگوی نیاز همه مردم ایران باشند. بنابراین پیش بینی می کنیم که در دولت سیزدهم تا پایان سال جاری همه مردم ایران واکسینه خواهند شد و از شر ویروس منحوس کرونا تا انتهای سال رها خواهیم شد.

واردات واکسن برای کمک بهخ تسریع بخشیدن روند واکسیناسیون

حمید آخشته در ادامه از واردات واکسن در صورت کمبود واکسن داخلی گفت: اگر وواردات واکسن بتواند روند واکسیناسیون را افزایش دهد دولت آیت االه رییسی در خصوص واردات واکسن پیش قدم خواهد شد چرا که واکسیناسیون باید به سرعت انجام شود تا مشکلات به وجود امده در این بخش رفع گردد و دوره کرونا  در دولت مردمی به پایان خواهد رسید.

وی در پایان بیان کرد: واکسیناسیون در دولت مردمی برای تمام اقشار انجام خواهد شد و اقشار محروم همانند دیگر اقشارها حق دارند که واکسن بزنند بنابراین واکسن برای همه است نه تنها یک قشر خاص.