مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) با عنوان "معصومانه" با مشارکت بسیج دانشجویی تهران بزرگ و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس با حضور دکتر مریم شادی؛ مدیر پژوهش سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس، شهناز اشکیان؛ مدیر امور استان های سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمعی دانشجویان دانشگاه های تهران، فرهنگیان و فرزندان خانواده معظم شهدای مدافع حرم روز یکشنبه 23 خرداد ماه درسالن هویزه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.​​​​​​​

دکتر مریم شادی؛ به دو بخش از سخنانش تحت عنوان ” امکان تبادل و اطلاعات بین دانشجویان و سازمان نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس” و ” گریز به موضوع انتخابات” اشاره کرد و گفت: سازمان از سال ۹۲ با هدف ترویج و نشر ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس فعالیت خود را آغاز کرد. سازمان در بخشهای مختلف در خدمت دانشجویان سراسر کشور است که فعالیت دانشجویان در بخش های علمی و پژوهشی منشا خیر و برکت بسیاری برای سازمان می تواند باشد.
وی افزود: سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت زنان دردفاع مقدس از پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی حمایت می کند. دانشجویانی که در رشته های علوم انسانی پایان نامه هایشان را مرتبط با موضوع زن و دفاع مقدس انتخاب می کنند، مورد حمایت سازمان قرار خواهند گرفت.
مدیر پژوهش سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس اظهار داشت: فصلنامه تخصصی “زنان و حماسه” در سازمان منتشر می شود که مقالات شما دانشجویان را در قالب علمی و تخصصی می توانیم منتشر کنیم و طبیعتا امتیازاتی برای دوره های تحصیلی شما عزیزان خواهد داشت. علاوه بر این امتیازات، دوره های آموزشی مختلف را در سازمان نشر آثار ویژه مخاطبان چون دانشجویان، دانش آموزان، زنان خاندار و… پیگیری می کنیم که به فراخور نیاز شما امکان طراحی دوره های مجدد هم خواهیم داشت لذا اگر نیازمند دوره های مختلف آموزشی، پژوهشی و… هستید، سازمان در این عرصه کمک های شایانی خواهد کرد.
دکتر مریم شادی مجموعه ای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را یکی از مراکز با ظرفیت در زمینه فرهنگی و پژوهشی عنوان کرد و گفت: بسیاری از برنامه های فرهنگی شما دانشجویان در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قابل اجرا است. بزرگترین کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در موزه وجود دارد که می توانید در زمینه طرح های تحقیقاتی و پایان نامه ها از آن بهره ببرید.
وی در بخش دیگر سخنان خود به بزرگترین دغدغه وقوع یک دولت بزرگ انقلابی در مدیریت کشوراشاره و بیان اشت: مسئله اصلی بحث ناظر به موضوع “زنان و خانواده” است. همانطور که مستحضرید کاندیداهای ریاست جمهوری در مناظره ها و … با مردم بحث های مختلفی را در عرصه زنان و خانواده مطرح کرده اند؛ حضرت آقا فرمودند که “حواسمان باشد آن چیزهایی که اولویت های ما در عرصه زنان و خانواده است را فراموش نکنیم و دیگرانی پیدا نشوند چیزهایی که جزو اولویت های ما نیست در قالب هجمه های رسانه ای به عنوان اولویت زن و خانواده به ما معرفی کنند.” این نکته مهمی است متاسفانه با ایجاد دو قطبی های کاذب اولویت هایمان را فراموش کرده ایم.
مدیر پژوهش سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس اضافه کرد: بنابراین حواسمان باشد در این دوره به برنامه ها رای دهیم و برنامه ای که اولویت زن و خانواده را تامین می کند. به عنوان مثال در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه مقرر شده بود، یک سری برنامه ها برای بانوان انجام شود؛ الان دغدغه ورزش بانوان مهم است، بانوان باید در عرصه ورزش های همگانی وقهرمانی اعم از دوچرخه سواری و… حضور داشته باشند؛ آیا تجهیز مراکز ورزشی ویژه زنان و دختران در شهرها و استان ها، یک تکلیف بوده است؛ آیا این تکلیف صورت گرفته؟! خیر. پس اولویت ما ایجاد این مراکز تفریحی و آموزشی ویژه دختران و زنان است که در کمال حفظ هویت و کرامت خود از آن استفاده کنند؛ حال یک هجمه تبلیغاتی تحت عنوان دوچرخه سواری دختران شکل می گیرد! این دوچرخه سواری زنان تا حدی بولد می شود که مطالبات اصلی خود را به فراموشی می سپاریم. آیا مرکزی وجود دارد که فعالیت های مرتبط همگانی و قهرمان انجام دهیم؟ پس اولویتی که در قالب یک هجمه رسانه ای به فراموشی سپرده شد.
وی در مثالی دیگر عنوان کرد: بسیاری از مراکز درمانی و و روستایی کشور باید مجهز به دستگاه های تشخیص سرطان زنان و مراکز سلامت زنان باشد تا درمان این قشر صورت گیرد. در چند درصد کشور کلینیک های زنان دایر است و چقدر این مطالبه محقق شده است!  در حال حاضر یک دو قطبی در زمینه حجاب ایجاد شده است؛ حواسمان به این نکات باشد و گاهی اوقات دو قطبی های کاذب و فضاهای رسانه ای ما را از حقمان دور می کند و باید مطالبه کنیم. لذا گام اول به عنوان بانوان این است که مطالبات اصلی خود را فراموش نکنیم و یقینا اگر به دنبال آن نباشیم به خودمان ظلم کرده ایم.