مدیرعامل ‌موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از احداث بزرگترین مجموعه پژوهشی و فرهنگی ایثار و شهادت در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع در فاز ۱۱ پردیس با هدف حفظ مرزهای اعتقادی و باورهای ارزشی جوانان خبر داد.

دکتر علی‌اصغر جعفری با تأکید بر اهمیت حفظ مرزهای اعتقادی و باورهای ارزشی در جوانان اظهار داشت: به برکت وجود دو شهید گمنام در فاز ۱۱ و با تلاش فرماندار و مدیرعامل شرکت عمران پردیس، قطب حوزه پژوهشی و فرهنگی مجموعه‌ ایثار و شهادت شامل بخش‌های موزه، کتابخانه، سالن آمفی‌تئاتر، گالری‌های هنری در شهرستان پردیس و در مسیر اصلی تهران به شمال احداث می‌شود.
وی با اشاره به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس بخشی از تاریخ، زندگی و هویت ما به شمار می‌آید و شهادت از افتخارات ملت ایران نسبت به تاریخ و گذشته است.
مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه گفت: احداث این مجموعه پژوهشی و فرهنگی با نقشه مهندسی یادمان شهدای گمنام در فاز ۱۱ باظرافت خاصی که در شأن و منزلت شهدا باشد، تهیه‌ شده و در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع شامل احداث ۲۰۰۰ مترمربع فضای مجموعه و ۵۰۰ مترمربع فضای یادمان دو شهید گمنام با امکانات خدماتی و رفاهی، پارکینگ و فضای سبز جهت علاقه‌مندان و زائران احداث می‌شود.
دکتر جعفری تصریح کرد: باتوجه به گام‌های مفید و همبستگی مسئولان در این امر فرهنگی، مقدمات و فرایند امورات اداری احداث این مجموعه ظرف دو هفته آتی انجام می‌شود و کلنگ احداث این پروژه عظیم پیش از آغاز هفته دفاع مقدس امسال بر زمین زده می‌شود.
وی با اشاره به آشنایی نسل جوان با سبک زندگی شهدا یادآور شد: شهدا در زمان حیات مرزهای ما را حفظ می‌کردند و امروز هم با فرهنگ شهادت مرزهای اعتقادی و باورهای ارزشی ما را در سبک زندگی مشخص می‌کنند و ما باید جایگاه مقام شامخ شهدا را برای آشنایی نسل جوان و آگاه در چنین مجموعه‌ای با ظرفیت بالا فراهم کنیم.
معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: زنده‌ بودن شهدا به این معنی است که شهدا دست ما را می‌گیرند و همچون ستاره‌ای جهت‌دار، مسیر درست را به ما نشان می‌دهند.
گفتنی است؛ این مجموعه فرهنگی درجوار دو شهید گمنام در فاز ۱۱ پردیس با همت فرماندار ، فرمانده سپاه، امام جمعه و مدیرعامل شرکت عمران پردیس شامل : بخشهای؛ موزه ،کتابخانه، سالن آمفی تاتر، گالری های هنری ومراکز خدماتی و رفاهی برای علاقمندان و مشتاقان فرهنگ ایثار وشهدا احداث می شود.