به‌گفته دبیرکل اتاق ایران با شیوع کرونا و مشخص شدن تبعات آن و نیازمندی به اقلام و تجهیزات پزشکی،‌ بخش خصوصی سعی کرد تا مقابله کامل با این بیماری در کنار جامعه و کادر درمان باشد.

فعالان بخش خصوصی با سازماندهی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، از همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا، حمایت‌ها و کمک‌های خود را برای مقابله با این ویروس در دستور کار قرار دادند. این کمک‌ها در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی از سوی اتاق‌های بازرگانی با هدایت اتاق ایران همچنان ادامه دارد در همین راستا محموله جدیدی از تجهیزات بیمارستانی و بهداشتی برای سیستان و بلوچستان تهیه شد.

محمدرضا رمضانی، دبیرکل اتاق ایران در این زمینه به «پایگاه خبری اتاق ایران» می‌گوید: با شیوع سریع ویروس کرونا در کشور و مشخص شدن ابعاد و تبعات این بیماری مرگبار و از سویی حجم قابل توجه و گسترده نیازمندی به اقلام و تجهیزات بهداشتی و پزشکی،‌ بخش خصوصی وارد میدان شد تا به مسئولیت اجتماعی خود در این زمینه عمل کند.

او ادامه می‌دهد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به منظور پیشگیری، مبارزه و درمان این بیماری، تلاش کرد تا با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قابل توجه مجموعه‌های خود و فعالان اقتصادی، همراه با دولت محترم و فعالان حوزه درمان، به مبارزه با این ویروس بپردازند.

رمضانی می‌گوید: با توجه به اهمیت موضوع، ستاد و کمیته‌های مبارزه با کرونا در اتاق ایران تشکیل شد تا برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در جهت تأمین تجهیزات بهداشتی و پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی، ضدعفونی مراکز حساس و نیز یاری رساندن به اقشار آسیب دیده در دستور کار قرار گیرد.

او می‌گوید: باتوجه به شرایط بحرانی به وجود آمده ناشی از آغاز پیک پنجم شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی و خرید تجهیزات مورد نیاز این استان انجام شد. تجهیزات بیمارستانی و بهداشتی در مجموع به ارزش ۱۱۵ میلیارد ریال شامل دستگاه‌های اکسیژن‌ساز بیمارستانی ۶۰۰ لیتری، دستگاه‌های ونتیلاتور، پمپ سرم، کیت تست PCR و کیت تست رپید و دماسنج دیجیتال طبی است.

دبیرکل اتاق ایران می‌گوید: با توجه به پهناور بودن استان یکی از دغدغه‌های اصلی دسترسی پایین مردم به خدمات بیمارستانی است. امیدواریم ارسال این تجهیزات از سوی اتاق، گره‌گشای مردم شریف سیستان و بلوچستان باشد.

دبیرکل اتاق ایران با اشاره به شرایط بحرانی کرونا توضیح می‌دهد: اتاق ایران پیش از این نیز در چند مرحله تجهیزات اهدایی خود برای مقابله با کرونا را به شهرهای مختلف کشور ارسال کرده بود. از ابتدای مقابله باشیوع کرونا، مجموع اقلام و تجهیزات اهدایی بخش خصوصی شامل اتاق ایران، اتاق‌های استانی، فعالان اقتصادی و جامعه نیکوکاری ابرار، بالغ بر 152 میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

دبیرکل اتاق ایران می‌گوید: در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران مقرر شده که پشتیبانی با در نظر گرفتن بودجه مصوب، به دو صورت انجام پذیرد: الف: با توجه به اعلام نیاز اتاق‌های شهرستان‌ها، خرید مستقیم اقلام و تجهیزات پزشکی و بهداشتی با استفاده از ظرفیت تشکل‌های تخصصی حوزه تجهیزات پزشکی و ارسال آن‌ها به اتاق‌های ذیربط. ب: پرداخت هزینه خرید اقلام و تجهیزاتی که توسط اتاق‌های استانی که بنا به اعلام نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی تهیه و اهدا شده است.

او تاکید می‌کند که اتاق ایران تا زمان ریشه‌کن شدن ویروس کرونا از کشور در کنار مردم و جامعه خواهد ایستاد.