در حال حاضر کمک های مردمی هم کلاهبرداری شده است وقتی قدرت خرید در جامعه کاهش پیدا کند ر فحشا،دزدی و خفت گیری افزایش پیدا خواهیم کرد جامعه ای که مادر برای پول جگیر گوشه تازه به دنیا آمده آش را 3 میلیون تومان میفروشد تا بچه های دیگرش بتوانند گوشت و مواد غذایی بخورند یا مادر یا پدری فرزندش را جلوی ماشین میاندازد تا بتواند دیه ای بگیرند و خرج روزمره شان را بگذرانند این بلاهایی است که در جامعه ما به خاطر قدرت خرید شاهد هستیم.

ما برای کارگران و بازنشستگان میتوانیم بگویم یا زیر خط فقر هستند یا فقر مطلق و یا فقط زنده هستند که ما در جامعه شاهد قشر آخر هستیم مردمی که فقط زنده هستند و زندگی نمی کنند و از طرفی میبینیم که برخی از جوانان به خاطر کل کل مازراتی میلیاردی سوار می شوند و به گاردریل می زنندیا در وان شی و توت میخوابند تا پوستشان خراب نشود اما برخی جوانان در زندگی روزمره خود مانده اند این اقتصاد را نمی توان گفت کاهش قدرت برای جامعه درخطر است بلکه فقط برای اقشاری که زنده هستند و زندگی نمی کنند است.

اگر ما اقتصاد مقاومتی را فقط روی کاغذ پیاده نمی کردیم الان این جامعه را نداشتیم و شرایط برای همه یکسان می بود اما متاسفانه اقتصاد مقاومتی فقط و فقط روی کاغذ قشنگ بود و اجرایی نشد، اجرایی نشد تا جامعه ما به جامعه ای مرده تبدیل شود. ای کاش وزیر اقتصاد ما و وزیر کار ما سری به کوچه پس کوچه های تهران می زدند و می دیدند که مردم در چه شرایطی زندگی می کنند نه اینکه از دور فقط نظاره کنند و برنامه ریزی روی کاغذ داشته باشند. این فقر و گرسنگی کشیدن فقط ایمان مردم را می گیرند ما در این مدت شاهد بودیم که مردم شهرستان ها هر حیوانی را از گریه و کلاغ گرفته تا … میخوردند تا سیر شوند مسوولان بهتر است دیگر روی کاغذ کارهایشان را نگویند و عملی کنند تا این فقر ایمان مردم را نابود نکرده است مردم اگر ایمانشان را از دست دهند این ما هستیم که دربرابر خدا باید پاسخگو باشیم مردم بدون ایمان دست به دزدی و خفتگیری و.. میزنند ای کاش به این عوارض در جامعه هم توجه کنیم و دیگر وقت رسیدگی به مردم فرا رسیده است.

  • نویسنده : مونا ربیعیان