فیلمبرداری فیلم سینمایی "چای سرد" به نویسندگی و کارگردانی امیرقاسم راضی در شهر تهران آغاز شد و پویان مکری، سونیا اسماعیلی و مینا نوروزی فرد اولین بازیگرانی بودند که مقابل دوربین رفتند.

 “چای سرد” داستان خانواده ای را روایت می کند که مشغول اسباب کشی به منزل جدید هستند، اما اتفاقی رخ می دهد که جدال با مرگ و زندگی آغاز می شود. همه چیز جدی است. زندگی هم شوخی نیست. وقتی جدی می شود، مرگ در می زند. ما پرسه می زنیم میان خنده و اندوه و زندگی و مرگ…

عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده، تهیه کننده  و کارگردان: امیر قاسم راضی ، مدیر فیلمبرداری: شاهین عراقی، صدابردار: سهیل متولی، گریم: حسین صالحیان و اعظم رحمانیان، طراح صحنه: اکبر محمد صالحی، مدیر تولید: علی آرمان شکیب، جانشین تهیه و مجری طرح: مینا نوروزی فرد، عکاس: نادر پیرزاد و روابط عمومی: مجید بیگناه.

پویان مکری، سونیا اسماعیلی، مینا نوروزی فرد، سرورعلیدوست، مددی مهر، علیرضا جلالی، رضا کریمی، کرشمه یوسفی و کودک خرد سال مه یاس جعفری از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

اميرقاسم راضي متولد ۱۳۳۹ تهران است. او فعاليت های هنری و سينمايي خود را در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان از سال ۱۳۵۲ آغاز كرد. سپس امیر قاسم راضی به کشور هلند مهاجرت و فیلم های گل سرخی از افریقا و ماهی را در این کشورساخت. گل سرخی از آفریقا و ماهی به  بسیاری از جشنواره های بین المللی و اروپایی راه یافتند و موفق به کسب جوایز متعددی شدند. در اوایل دهه ۸۰ شمسی وی مجددا به ایران بازگشت و به فعالیت های سینمایی خود ادامه داد. فیلم های کودک شاعر، نقطه صفر، خط پایان، هفت شب و خانه خوشبخت از ساخته های امیرقاسم راضی در ایران است.