پس از پدیده‌های عجیب مانند «گورخوابی» و «پشت بام خوابی» در تهران، پدیده دیگری به نام «بی آر تی خوابی» ظهور کرده است.

بر اساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، شماری از کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها در پایتخت ایران، برای فرار از سرمای زمستان و در جست‌وجوی جایی گرم، روی پروژکتورهایی که پای دیوارهای حسینیه ارشاد تهران جاسازی شده است، می‌خوابند تا از گزند سرما در امان بمانند نزنند.هر روز چهره پایتخت فقر را به شیوه جدیدی نمایش می دهد و باید راهکاری برای اینکه مشکلات برطرف شود باشد.

وقتی رشد اقتصادی یک کشوری منفی باشد طبیعی است که حجم عظیمی بی پناه در کشور به وجود آید وقتی رشد اقتصادی به طور مثال از منفی ۸ به منفی ۷ می رود را نمی توان گذاشت رشد اقتصادی مثبت ؛ آسیب های اجتماعی برای یک جامعه معمولی است نه جامعه ای که خودش علت همه این مشکلات است وقتی اشتغال وجود ندارد و مردم با فقرو نداری دست و پنجه نرم می کنند چطور می شود توقع داشت که مردم کارتن خواب بیشتر از این نشوند.

با توجه به اینکه در این مدت شهردای گرمخانه هایی ساخت که جایی برای کودکان بی سرپرست یا افراد کارتن خواب باشد اما برخی ها به دلیل اینکه در آنجاها محدودیت وجود دارد و نمی توانند آزادانه کاری را انجام دهند ترجیح می دهند تا در کنار خیابان ها بخوابند به همین دلیل دست به ابتکارهای جدید می زنند.

این جای تاسف است که چهره شهر هر روز با فقر نمایان گر می شود البته این کارتن خواب ها به خاطر مهاجرت نیز است چرا امکانات در تمام نقاط کشور به یکسان منتشر نشده است بنابراین مردم ترجیح می دهند برای دریافت امکانات به پایتخت بیاییند.

این پدیده به خاطر فقر و بیکاری ایجاد می شود افراد که از سر سرخوشی کارتن خواب نمی شوند از طرفی عدم رسیدگی به افراد بی خانمان نیز باعث شده تا آنها برای خودشان دست به کار شوند.

مسوولین باید پاسخگو باشند چرا که این پدیده ها جامعه را از بین خواهد برد

  • نویسنده : مونا ربیعیان؛ سردبیر