یک فعال کارگری با بیان اینکه دستمزد در انگیزه نیروهای کار و تولید رقابتی و باکیفیت موثر است، گفت: کارگری که تامین باشد و دغدغه حقوق و دستمزد نداشته باشد، با دل و جان برای کارفرما کار می کند.

فتح الله بیات ، با اشاره به بالا بودن کیفیت تولیدات در کشورهای خارجی، درباره نقش دستمزد در تولید محصول با کیفیت اظهار کرد: اکثر کشورها برای نیروی کار ارزش قائلند و نیروی انسانی را سرمایه مهمی در اقتصاد و تولید، صنعت و خدمات می دانند. درست است که تکنولوژی در کشورهای دیگر پیشرفته است ولی زاییده و ساخته دست بشر است و آنها به سرمایه های ملی خود بها می دهند.

وی افزود: وقتی نیروی انسانی حقوق و دستمزد مکفی می گیرد و با آن تامین می شود، خود را بخشی از کارگاه یا کارخانه می داند و با میل و رغبت در محیط کار حضور پیدا می‌کند.

بیات ادامه داد: سرمایه گذار و کارفرما در کشورهای دیگر به این نتیجه رسیدند که اگر نیروی کار تامین باشد و دغدغه معیشت و امنیت شغلی و مزد نداشته باشد، می‌توانند تولید با کیفیت و مرغوب و انبوه به بازار عرضه کنند و در قبال چنین نیروی مفید و تولید باکیفیتی در بازار  به رقابت بپردازند.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی تصریح کرد: بدون تردید حقوق و دستمزد در انگیزه نیروهای کار موثر است و هرچه به سمت تقویت دستمزد و بهبود معیشت نیروهای کار برویم، محصول کیفی و رقابتی تولید می شود.

به گفته وی، وقتی کارگران در یک واحد تولیدی از دستمزدی که می‌گیرند رضایت ندارند، انگیزه‌ای برای کار و تولید محصول خوب و مرغوب هم پیدا نمی‌کنند ولی اگر تامین باشند و بدانند که کارفرما برای آنها و کاری که انجام می‌دهند، ارزش قائل است با دل و جان برای او کار می کنند.