۴ نماینده ایران در ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با شکست رقبایشان راهی فینال شدند.

در ادامه رقابت های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در مغولستان، مهدی محسن نژاد در ۶۰، محمدرضا مختاری در ۷۲، رسول گرمسیری در ۸۲ و مهدی بالی در وزن ۹۷ کیلوگرم با برتری مقابل رقبایشان راهی دیدار فینال شدند و شاهین بداغی در وزن ۶۷ کیلوگرم نیز به رده بندی رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر جیانیدر از هند را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۵ بر ۴ از سد آیاتا سوزوکی از ژاپن گذشت و راهی دیدار فینال شد. محسن نژاد در این دیدار به مصاف ژولومان شارشنبکوف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان می رود.

در وزن ۶۷ کیلوگرم شاهین بداغی در دور اول با توجه به عدم حضور محمد فواز از سوریه به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد مقابل ریو هان سو قهرمان سابق جهان از کره جنوبی با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، بداغی به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار به مصاف کاتسوکی اندو دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از ژاپن می رود.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر عادیلخان نورلانبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۹ بر صفر میرزابک رحمت اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. مختاری برای کسب مدال طلا به مصاف آبیلخان آمزی اف از قزاقستان می رود.

در وزن ۸۲ کیلوگرم رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر خان جعفرخان از قطر را مغلوب کرد. وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی در یک کشتی زیبا با نتیجه ۵ بر صفر سینگ هارپریت دارنده مدال نقره آسیا از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. گرمسیری در دیدار پایانی به مصاف دیاز کالان از قزاقستان می‌رود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی بالی در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۴ و ضربه فنی پارک جی وو از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده مبارزه میان اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان و راوی از هند می رود.

فرنگی کاران ایران در پایان رقابت های ۵ وزن نخست صاحب یک طلا و ۲ برنز شدند.