مدیرعامل پتروشیمی بندر امام گفت: طرح پیش خوراک استفاده از میعانات گازی در پتروشیمی بندر امام در دست مطالعه است که نتایج آن بزودی اعلام می‌شود و در کنار آن محصولات جدیدی به سبد تولید پتروشیمی بندر امام اضافه خواهد شد.

حمیدرضا رستمی در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی  به بازسازی ویژه در بندر امام اشاره کرد و گفت: با انجام اورهال ۱۱ واحد عملیاتی در سال گذشته پایداری تولید در بندر امام را تضمین کردیم و از طرفی خطرات بالقوه‌ای که همیشه پتروشیمی بندر امام را تهدید می‌کرد با این بازسازی رفع و رجوع شد. یکی از این تعمیرات، بازسازی ۱۵ کیلومتر خطوط پر ریسک معادل ۸۶ هزار ID سرجوش و تعمیر بود که انجام شدند.

وی در مورد جزییات این اورهال گفت: اورهال طبق برنامه بعد از انجام ۳۵ جلسه خاص مدیریتی برای تعمیرات اساسی در سطح مجتمع انجام شد که از واحدهای بسپارانی و واحدهای زنجیره‌ای کلر شروع شد تا در نهایت از بهمن ماه وارد تعمیرات واحدهای فراورشی یک و دو از عمق آب دریا تا خطوط انتقال تا واحد الفین و آروماتیک شد. تصمیم برای اورهال پتروشیمی بندر امام همیشه سخت بوده است که با هماهنگی ویژه و اطمینان ازعدم کسر تولید واحدهای پایین دستی انجام شد.

وی نتیجه این اورهال را ثبت رکورد تولید اعلام کرد و گفت: نسبت به برنامه تقریبا واحدها بسپارانی بعضا بالای ۱۱۰ درصد و واحدهای دیگر بالای ۹۰ درصد تولید کرده‌اند. بطوریکه مطابق با شرایط بازار اولین یا دومین عرضه کننده محصولات در بورس کالا بودیم.

رستمی برنامه‌های آتی پتروشیمی بندر امام را پیگیری سیستم جامع جبران خدمات در بندر امام و گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس عنوان کرد و گفت: ساماندهی منابع انسانی اولویت ما است و  سیستم جامع جبران خدمات به خصوص به لحاظ منابع انسانی در حال پیگیری است.

رستمی به پروژه پیش خوراک برای استفاده از میعانات گازی در واحداروماتیک که با به ثمر رسیدن آن چند محصول دیگر به سبد محصولات اضافه خواهد شد اشاره کرد و گفت: تامین خوراک NGL ما تابعی از صادرات نفت است و با کاهش تکلیفی در صادرات نفت میعانات گازی (NF) با چالش مواجه می‌شویم برای تامین آن پروژه  تامین خوراک NGL از بصره عراق جزو فرآیندهای کاری است که بصورت ویژه دنبال می‌کنیم تا کسری خوراک را جبران کنیم.

مدیر عامل پتروشیمی بندر امام در پایان بخش اعظمی از تامین کنندگان قطعات و مواد شیمیایی را شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: پتروشیمی بندرامام همواره جهت حمایت از ساخت داخل و تولیدات داخلی همکاری‌های گسترده‌ای را با شرکت های دانش بنیان اجرا کرده است و تا کنون ۱۲ هزار قطعه و ۲ هزار و ۳۵۰ مکانیکال سیل با مشارکت شرکت های دانش بنیان داخلی سازی شده‌اند که کیفیت این محصولات بسیار بالا است.

روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس