فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن تاکید کرد، مذاکرات درخصوص تمدید آتش بس ادامه دارد و طرف‌های یمنی درباره فواید تمدید آن برای شهروندان این کشور کاملا آگاه هستند.

هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در جریان کنفرانسی مطبوعاتی که پس از نشست پشت درهای بسته شورای امنیت برگزار شد، خاطرنشان کرد، در صورت توافق طرف‌های یمنی، آتش‌ بس در یمن قابل تمدید است.

وی همچنین تصریح کرد: ما تاکید می‌کنیم طرف‌های یمنی به تمدید آتش بس تمایل دارند و درباره فواید تمدید آن برای شهروندان این کشور کاملا آگاه هستند.

فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل بر تداوم ارتباط و تماس با طرف‌های یمنی برای رایزنی درخصوص بازگشایی مسیرها در استان “تعز” تاکید کرد.

پیشتر جنبش انصارالله یمن توقف درگیری‌ها در شهر تعز و جمع‌آوری پایگاه‌های دو طرف را شرط بازگشایی مسیرها اعلام کرد.

در مقابل دولت مستعفی یمن از جامعه بین‌الملل و سازمان ملل خواست جنبش انصارالله را برای لغو فوری و بدون قید و شرط محاصره شهر تعز تحت فشار بگذارند.

در ۲۴ آوریل گذشته ائتلاف عربی تحت امر عربستان مدعی تمدید آتش‌ بس فراگیر در یمن به مدت یک ماه بنا به درخواست سازمان ملل شد، اما جنبش انصارالله این مساله را تکذیب کرد که این ائتلاف عملاً دست به آتش‌ بس در یمن زده باشد.

پیشتر محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تصریح کرد که هیچ آتش‌ بسی در یمن وجود نداشته است که عربستان بخواهد آن را تمدید کند.

یمن از حدود هفت سال پیش صحنه جنایت‌های عربستان و هم‌پیمانان این کشور است. عربستان از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن، وارد مداخله نظامی در این کشور شد.