رییس پیشین کمیته ملی المپیک گفت: ۶ بار به خسروی وفا مراجعه و از او خواهش کردم که در انتخابات کمیته ملی المپیک ثبت نام کند و من به این کمیته خوشبین هستم.

رضا صالحی امیری در جمع خبرنگاران در مورد عملکرد خود در دوره حضورش به عنوان رییس کمیته ملی المپیک بیان کرد: روز اول که کارم را آغاز کردم اصحاب رسانه را تکریم کردم و روز آخر هم این کار را انجام می‌دهم. برای مدیران عزیز همین رهنمود را دارم که اگر بنا است ورزش در متن جامعه جاری باشد، رسانه حلقه این اتصال است. من در مدت حضورم خوشبختانه عملکرد سازمان و رییس را تدوین کردم و آن را در قالب کتابی منتشر خواهم کرد.

او ادامه داد: من چند کار اساسی را در دوران مدیریتم دنبال کردم. اول این که ورزش ایران از شرایط بی‌ثباتی و حاشیه لطمه دیده بود و تلاش کردم ثبات را در ورزش قهرمانی ایجاد کنم و از حاشیه پرهیز کنم. از این رو ستاد عالی بازی‌ها را به ریاست وزیر ورزش و جوانان تشکیل دادیم و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک هم در کنار این ستاد بود. نکته دوم این بود که تلاش کردم دو ساحت را در ورزش ایران تقویت کنم. ساحت اول، مادی و تلاش برای رسیدن به سکو است ساحت دوم مرام پهلوانی. اخلاقی و معرفت است. در ۱۷۰۰ روز تلاش کردم ساحت دوم را تقویت کنم و تلاش کردم چهره فرهنگی ورزش قهرمانی را تقویت کنم.

رییس پیشین کمیته ملی المپیک افزود: نکته سوم بردن ورزش در متن جامعه بود. ورزش قهرمانی باعث نشاط ملی می‌شود اما نیازمند رسانه‌ها بودیم تا ما را کمک کنند و تا حدودی این اتفاق افتاد. نکته آخر این است تلاش کردیم مرجعیت کمیته را در سطح بین‌الملل ارتقا دهیم. فدراسیون‌های جهانی و شورای المپیک آسیا و کمیته بین‌المللی المپیک، ما را  به رسمیت بشناسند و از مدعیان آسیا، کشورهای اسلامی و المپیک هستیم. من باور دارم که در المپیک پاریس نتایج خوبی خواهیم گرفت؛ زیرساخت‌های آن انجام شده است و اکنون هم بهترین ارتباط را با کمیته بین‌المللی المپیک داریم.

صالحی امیری در مورد بودجه کمیته ملی المپیک گفت: ما بودجه را از ۳۰ میلیارد به ۳۰۰ میلیارد رساندیم که باید در پایان دوره چهار ساله به هزار میلیارد برسد و در این صورت می‌توانیم مدعی باشیم که می‌توانیم نیازهای ضروری فدراسیون‌ها را فراهم کنیم.

او در مورد دیگر اقدامات کمیته ملی المپیک گفت: از ظرفیت نخبگان در قالب کمیسیون‌ها استفاده کردیم که اتاق فکر ما بودند. موزه ورزش را ایجاد کردیم تا نشان دهیم ورزش ایران، تبار دارد. تاریخ شفاهی را تدوین کردیم و خدمات رایگان به فدراسیون ها دادیم چون حق نداریم با فدراسیون ها معامله کنیم.

صالحی امیری در مورد این که خسروی وفا اعلام کرده که از وجودش در کمیته ملی المپیک استفاده می‌کند تاکید کرد: خسروی وفا شخصیت ممتازی است شخصا معتقد بودم حضورش می تواند مسیر را ادامه دهد. شش بار به او مراجعه و خواهش کردم ثبت نام کند و به این کمیته خوش بین هستم. من به او تعهد اخلاقی دارم و تجارب ۵ ساله را  بدون منت در اختیار او و هیات اجرایی جدید می‌گذارم. البته روزی اظهار رضایت می‌کنم که ببینم قهرمان‌ها در المپیک پاریس می‌درخشند.