ولودیمیر زلنسکی ادعا کرد که نیروهای اوکراینی ۶۰۰۰ کیلومتر مربع از مناطق تحت کنترل روسیه را از سپتامبر تاکنون پس گرفته‌اند و همچنین طی مصاحبه دیگری اذعان داشت که اگر کمک‌های ایالات متحده به کی‌یف متوقف شود، روسیه در این جنگ پیروز خواهد شد.

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز دوشنبه طی ویدئو شبانه خود مدعی شد: «از اوایل ماه سپتامبر تا به امروز، نیروهای ما بیش از ۶۰۰۰ کیلوکتر مربع از مناطق اوکراین در جنوب و شرق را پس گرفته‌اند. پیشروی نیروهای ما ادامه دارد.»

والری زالوژنی، فرمانده کل ارتش اوکراین نیز روز یکشنبه ادعایی را مبنی بر اینکه “نیروهای اوکراینی طی ماه جاری میلادی بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر مربع را پس گرفته‌اند”، مطرح کرد.

رئیس‌جمهوری اوکراین همچنین روز یکشنبه طی مصاحبه‌ای با فرید زکریا از شبکه سی‌ان‌ان اذعان داشت که کی‌یف بدون کمک مالی و نظامی ایالات متحده، در این جنگ “بازنده” می‌شود.

زلنسکی در ادامه افزود: «من از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، از کاخ سفید و حمایت‌های دوحزبی سپاسگزارم. بدون حمایت‌های آن‌ها، ما قادر به بازگشت به سرزمین‌هایمان نخواهیم بود.»

وی ضمن مطرح کردن این ادعا که پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا باعث “حمایت کمتر از اوکراین” می‌شود، گفت: «من می‌خواهم باور کنم که حمایت دوحزبی قوی و استوار خواهد ماند. این برای ما بسیار مهم است.»

زلنسکی در ادامه این مصاحبه تصریح کرد: اگر غرب ارسال پول و تسلیحات به کی‌یف را متوقف کند، روسیه می‌تواند “برنده” این جنگ شود.

ایالات متحده، تامین‌کننده اصلی تجهیزات دفاعی به اوکراین از اوایل جنگ، نسبت به تسلیحاتی به ارزش ۱۵.۲ میلیارد دلار متعهد شده و از جمله این تسلیحات می‌توان به موشک‌های ضدتانک جاولین، توپخانه و مهمات سازگار با تسلیحات ناتو اشاره کرد.