رییس انجمن پاراشنا گفت: برای این که بتوانیم اعزامی کیفی و مدال آور به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین داشته باشیم، تنها شناگرانی به این تورنمنت اعزام خواهند شد که شانس زیادی برای کسب مدال داشته باشند.

محمدحسین اقبالی با اشاره به حضور ۵ شناگر در اردوی آمادگی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین، اظهار کرد: برای حفظ آمادگی شناگران جهت شرکت در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین، شاهین ایزدیار، سینا ضیغمی نژاد، ابوالفضل نگارستانی، رضا جوادی و علی محمودخانی ۵ شناگری هستند که هر ماه یک اردوی ۱۰ روزه برای آنها تا پایان سال پیش‌بینی شده، در حال حاضر نیز اردوی این شناگران در استخر ۹ دی امجدیه و فدراسیون جانبازان و معلولین برپا است و تا ۲۶ آبان ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تا پایان سال تورنمنت برون مرزی دیگری برای شناگران معلولی پیش بینی شده است یا خیر؟ گفت: چون چند نفر از شناگران نیاز به کلاس بندی بین المللی دارند، درخواست تورنمنت برون مرزی کردیم، اما هنوز مشخص نیست اعزامی داشته باشیم یا خیر؟

رییس انجمن پاراشنا با بیان این که هنوز وضعیت تیم اعزامی به هانگژو مشخص نیست، تصریح کرد: با توجه به این که هنوز لیست نفرات اعزامی به هانگژو مشخص نیست، هر شناگری که بتواند در جریان رقابت‌های لیگ رکورد خوبی را به ثبت برساند و شانس کسب مدال داشته باشد، به تیم ملی اضافه خواهد شد.

اقبالی خاطرنشان کرد: به جز شاهین ایزدیار و سینا ضیعمی نژاد در کلاس S۱۰ که شانس کسب مدال طلا در هانگژو هستند، شناگران خوب دیگری همچون محمودخانی، ابوالفضل ظریف و رضا مرادی در تیم ملی حضور دارند که با سرمایه‌گذاری روی آنها می‌توانیم تعداد شناگران اعزامی خود را به هانگژو افزایش دهیم.

وی افزود: در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا ۵ ورزشکار به این بازی‌ها اعزام کرده بودیم که تنها شاهین ایزدیار موفق به کسب مدال شد، در این دوره سعی داریم تنها شناگرانی را به هانگژو اعزام کنیم که شانس زیادی برای کسب مدال داشته باشند.

رییس انجمن پاراشنا در پایان با اشاره به حمایت خوب فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک از شناگران معلول، خاطرنشان کرد: با حمایت‌های خوبی که این دوره فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک از شناگران دارند تا به امروز رکوردهای خوبی به ثبت رسیده و روند آنها رو به رشد است.