رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شهرری پروژه‌های عمرانی، شهرسازی و فرهنگی زیادی در حال تکمیل شدن است که می‌تواند در منطقه ۲۰ به عنوان طرح‌های محرک توسعه عمل کند و با تکمیل پروژه‌ها شهرری به قطب اقتصادی، فرهنگی و گردشگری تهران تبدیل می‌شود.

مهدی چمران در آیین افتتاح ۸ پروژه شهری و رونمایی از سامانه «من شهردارم» گفت: در شهرری پروژه های عمرانی، شهرسازی و فرهنگی زیادی در حال تکمیل شدن است که می تواند در منطقه ۲۰ به عنوان طرح های محرک توسعه عمل کند و با تکمیل پروژه ها، شهرری به قطب اقتصادی، فرهنگی و گردشگری تهران تبدیل می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: امیدوارم با تکمیل پروژه فرهنگی طغرل و مجموعه فرهنگی شیخ صدوق به زودی شاهد رونق اقتصادی در شهر ری باشیم.

وی با اشاره به هویت تاریخی و فرهنگی ری ادامه داد: امیدواریم که با تکمیل فاز دوم و استقرار شرکت های دانش بنیان اتفاقات بزرگی در شهرری روی دهد.

همچنین حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: اوج خوشحالی خودم را از افتتاحیه امروز به شورای شهر تهران و مردم عرض می کنم و  من از بدو تولد با کاخانه سیمان ری آشنا بودم و پدر و پدر بزرگم در اینجا کار می کرده‌اند.

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: اکنون فرمانداری ری در کنار شهرداری تهران دوش به دوش هم برای پیشبرد برنامه های ارتقای کیفیت زندگی در این محدوده حرکت می کند و مدیریت سیاسی ری از پروژه نفرآباد، توسعه حرم و بسیاری از موضوعات دیگر در کنار شهرداری بوده است.

زمانی با اشاره به اینکه در جهت خروج صنایع مزاحم در تلاش هستیم، یادآور شد: در تلاش هستیم برای رفع مشکلات زیست محیطی، اجتماعی، اقتصادی و شهرسازی و …. اقدامات تاثیرگذاری انجام دهیم.

در ادامه این مراسم، شربیانی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز گفت: امروز سومین جلسه شنبه های امید و افتخاری است که در ری برگزار می شود. اگر به نسبت پتانسیل ها و ظرفیت های شهرری نگاه کنیم، می بینیم که ری با مناطق دیگر فرق دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به سرازیر شدن مشکلات شهر تهران به ری؛ مدیریت شهری برای جبران این مساله باید کارهای زیادی انجام دهد، افزود: از ابتدا قرار ما با شهردار تهران این بود که در شهرستان ری با مشارکت نخبگان، شهروندان و مسئولان، پروژه تاثیرگذار در این منطقه داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: تعریفی که یونسکو از موزه در شهریور ۱۴۰۱ ارائه داده، این است که موزه نهادی غیر انتفاعی و دائمی در خدمت به جامعه با به نمایش گذاشتن میراث ملموس و غیرملموس است.

وی بیان کرد: در دهه گذشته شهرداری تهران خانه موزه ها و موزه هایی را راه اندازی کرده است که در این میان باید به فکر اقتصاد این موزه ها نیز بود. با مداخله شهرداری تهران برای راه اندازی موزه صنعت می توان با استفاده از این موزه به عنوان نماد پژوهشی و آموزشی به هویت کارآفرینی و بعد اقتصادی آن نیز رسید.

وی با بیان اینکه این موزه نشانگر گذشته ما است، تاکید کرد: حتی می توان گفت کارخانه سیمان ری نماد تهران و اقتصاد ایران هم محسوب می شود.

رئیس کمیته باغات شورای شهر تهران در ادامه گفت: کلام آخر من درباره ری مربوط به سیمان تهران است که در کنار شهرری احداث شده و در سال های متمادی داد و ستدی بین سیمان تهران و ری بوده است. هفته گذشته بنده به مجموعه سیمان تهران تذکری دادم که در نهایت آنها نیز بیانیه ای را صادر کردند.

شربیانی با بیان اینکه افتخار من این است که حرف مردم را زدم، ادامه داد: اگر بخواهیم داده های سیمان تهران را به ری بیان کنیم به این نتیجه می رسیم که هزینه هایی که ری در مجاورت با سیمان تهران پرداخت می کند، بالاست.

بنا براعلام سایت شهر، وی با اشاره به اینکه سیمان تهران به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید حافظ جان مردم باشد، بیان کرد: در واقع باید مسئولیت اجتماعی خود را در مقابل ری انجام دهد.