وزیر اقتصاد گفت:در ابتدای دولت سیزدهم نه تنها خزانه خالی بود بلکه بالاترین میزان استقراض، انتشار اوراق بدهی و استفاده از تنخواه بانک مرکزی به مبلغ ۵۴ هزار میلیارد تومان ثبت شده بود و می توان گفت نه تنها خزانه خالی بوده بلکه ۵۴ هزار میلیارد تومان منفی بوده است.

سید احسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در راستای ادامه سیاست شفافیت اقتصادی و صورت‌های مالی بخش‌های دولتی روز شنبه صورت های مالی ٢٠٧ شرکت دولتی برای اولین بار منتشر می‌شود و امیدواریم تا فروردین به شفافیت هزار شرکت دولتی برسیم

وی ادامه داد: حدود یک میلیون پرونده از معوقات مالیاتی با ارزش ۴۷۰ هزار میلیارد تومان در هئیت‌های بررسی مالی مدت‌ها معطل مانده بود که درخواست کردیم که از قضات بازنشسته و سایر حقوقدانان استفاده کنیم.

خزانه در ابتدای دولت ۵۴ هزار میلیارد تومان منفی بود

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر ادعای رئیس دولت دوازدهم درباره پر بودن خزانه در پایان دولت قبل اظهار داشت: همانطور که در نامه آقای واعظی به آقای نوبخت که مردادماه پارسال منتشر شد، دیده اید، خزانه دولت خالی بوده است. اگر منظور ذخایر ارزی بانک مرکزی است، باید گفت در همه سال های گذشته همه روسای بانک های مرکزی بویژه از سال های ۸۹ تا امروز کمک کردند که این اتفاق بیفتد.

خاندوزی تاکید کرد: در ابتدای دولت سیزدهم نه تنها خزانه خالی بود بلکه بالاترین میزان استقراض، انتشار اوراق بدهی و استفاده از تنخواه بانک مرکزی به مبلغ ۵۴ هزار میلیارد تومان ثبت شده بود و می توان گفت نه تنها خزانه خالی بوده بلکه ۵۴ هزار میلیارد تومان منفی بوده است و حتی همه اوراق بدهی که باید تا آخر سال منتشر می شد، در همان نیمه نخست سال استفاده شده بود و دولت مجبور شد در مهر ماه بار دیگر اوراق منتشر کند.