مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با صدور حکمی "محمد محمدی‌" را به سمت مدیرکل وصول حق‌بیمه این سازمان منصوب کرد. محمدی پیش از این مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین‌اجتماعی بوده است.

در حکم انتصاب صادر شده از سوی دکتر میرهاشم موسوی، آمده است:

“نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی و با عنایت به پیشنهاد معاون محترم بیمه‌ای به موجب این حکم به سمت مدیرکل وصول حق بیمه منصوب می‌شوید. شایسته است با سرلوحه قرار دادن سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، اهداف و رویکردهای دولت مردمی سیزدهم از جمله عدالت‌محوری، مردم‌داری، پاکدستی، فسادستیزی و قانون‌مداری در انجام وظایف سازمانی و تحقق مأموریت‌ها به شرح ذیل همت گمارید:

کسب اهداف، برنامه‌ها، راهبردها و مهارت‌های مرتبط به وصول حق بیمه در حوزه سازمانی و فرابخشی.

مدیریت امور مربوط به تهیه و تنظیم الگوها و مدل‌های مناسب اخذ حق بیمه، صدور مفاصا‌حساب و کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای اجرایی.

اهتمام در ارتقای مستمر سیستم‌های مکانیزه موجود و تلاش در جهت بهینه‌سازی آنها با بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و گسترش خدمات غیرحضوری با تاکید بر پایداری سیستم.

مسئولیت امور مربوط به مطالعه و ارائه راهکار اجرایی مربوط به اعلام دستمزد واقعی بیمه‌شدگان، نرخ حق‌بیمه بر حسب گروه‌ها و شناسایی بیمه‌شدگان و کارگاه‌ها.

تدوین و ابلاغ سازوکارهای مربوط به وصول بدهی‌های معوقه و همچنین عدم ایجاد بدهی جدید از طریق اعلام به موقع بدهی‌ها به کارفرمایان و نظارت بر اجرای صحیح آن.

مسئولیت امور مربوط به اخذ گزارشات ماهانه وصولی واحدها و ارائه گزارشات عملکردی و وصول درآمد بر حسب شرایط اقتصادی اجتماعی استان‌ها.

نظارت بر عملکرد فعالیت‌های مربوط به حوزه وصول حق بیمه در واحدهای استانی، اجرایی و کارگزاری‌ها.