وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در نشست شورای اقتصاد ۶ برنامه برای کاهش ناترازی‌های ارزی کشور تایید شد.

 «سید احسان خاندوزی» در خصوص نشست شورای اقتصاد به ریاست رئیس‌جمهوری اظهارداشت: این نشست با همکاری سایر وزارتخانه‌های اقتصادی جلسه شورای اقتصاد به ریاست رییس جمهوری برگزار شد.

وی افزود: در این نشست رئیس کل بانک مرکزی برنامه مشترک اقدام دستگاه‌های دولتی برای مهار تورم و رشد تولید ارائه دادند و کلیات برنامه تایید و مقرر شد جزئیات‌زمان بندی هر اقدام دستگاه این هفته نهایی شود و به تصویب شورا اقتصاد برسد.

وزیر اقتصاد در تشریح ۱۰ برنامه بیان کرد: در حوزه کاهش کسری بودجه دولت، هشت اقدام، کاهش ناترازی بانک‌های کشور هفت اقدام، کاهش بدهی‌های دولت ۶ اقدام به تایید شورای اقتصاد رسید.

وی ادامه داد: در موضوع کاهش ناترازی ارزی یعنی منابع و مصارف ارزی کشور به نحوی که تقاضای ارز مدیریت شود وعرضه ارز از طرف صادرکنندگان و فعالان اقتصادی افزایش یابد ۶ اقدام در شورای اقتصاد تایید شد.

خاندوزی بیان کرد: در حوزه برنامه مدیریت نقدینگی و انضباط پولی هدفگذاری ۲۵ درصد سقف رشد نقدینگی به پیشنهاد بانک مرکزی سه اقدام توسط شورای اقتصاد تایید شد و در حوزه اهداف و برنامه های ناظر به رشد اقتصادی نیز برنامه هدایت اعتبار به فعالیت تولیدی با هشت اقدام مشخص، برنامه پیش‌بیینی‌پذیری و رفع موانع تولید که از برنامه مفصل دولت است با ۱۱ برنامه، کاهش ناترازی‌های حوزه انرژی با هفت اقدام مشترک که عمدتا اقدامات غیرقیمتی هستند و موجب افزایش تورم نخواهد شد در شورای اقتصاد تصویب شد.

وی ادامه داد: در برنامه عرضه دارایی‌های مالی دولت نیز سه اقدام مشترک مورد تایید شورای اقتصاد قرار گرفت.

وزیر اقتصاد در پایان گفت: در دهیمن برنامه مدیریت انتظارات، بهبود دیپلماسی اقتصادی و رشد سرمایه گذاری خارجی کشور که ۶ الزام آن به تایید شورای اقتصاد رسید.

رییس جمهور تاکید داشتند جزئیات هر دستگاه با زمان بندی هر ماه که توسط دستگاه ها و سازمان برنامه بودجه تهیه و به تایید شورای اقتصاد برسد.