وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای استفاده از ظرفیت همه وزارتخانه‌ها در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای جهان، مسئولیت «کمیسیون مشترک اقتصادی» کشورهای مختلف با تصویب هیات وزیران بین اعضای دولت تقسیم شده و مسئولیت کشورهای اندونزی، مالزی و فیلیپین با وزارت ارتباطات است.

«عیسی زارع‌پور» با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایرانی خود نوشت: برای استفاده از ظرفیت همه وزارتخانه‌ها در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای جهان، مسئولیت «کمیسیون مشترک اقتصادی» کشورهای مختلف با تصویب هیات وزیران بین اعضای دولت تقسیم شده و مسئولیت کشورهای اندونزی، مالزی و فیلیپین با وزارت ارتباطات است.

وی افزود: با توجه به سفر هفته جاری ریاست جمهور به اندونزی، از هفته‌ها و حتی ماه‌ها قبل، با تلاش وزارت امور خارجه، دستگاه‌های اجرایی مختلف و همکارانم در بخش بین‌الملل وزارتخانه، اسناد همکاری لازم برای توسعه روابط با این کشور تهیه شد. من هم از یکشنبه برای نهایی کردن این اسناد و فراهم کردن مقدمات اجرای آن‌ها به اندونزی سفر کرده‌ام.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: دیدار با تجار و بازرگانان این کشور، ملاقات با مسئولین و وزرای ذی‌ربط و جلسات کاری مختلف برای هماهنگی سفر ریاست جمهور از جمله برنامه‌های این سفر است. انصافاً همکاران سفارت، معاون دیپلماسی اقتصادی رییس جمهور و همکاران بخش‌های مختلف زحمات زیادی برای هماهنگی این سفر متقبل شده‌اند که به همه آن‌ها خداقوت عرض می‌کنم.

وی گفت: با سفر ریاست جمهور و امضای چندین سند همکاری مسیر توسعه تعاملات اقتصادی، علمی، فرهنگی، تجاری و صنعتی بین دو کشور هموار خواهد شد.