وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افرادی که در طرح الکترونیکی یارانه از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند، یارانه آنها از ۴٠٠ هزار تومان به ۴۸۰ هزار تومان افزایش می‌یابد

سید صولت مرتضوی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح از هفته آینده اجرا می‌شود، اظهار داشت: شرط لازم برای بهره مندی از این امتیاز آن است، کسانی که مشمول یارانه هستند تا ۷۰ درصد از یارانه را کالا خریداری کنند.

مرتضوی درباره افزایش یارانه‌ها گفت که در اجرای بند ی تبصره ۱۴ قانون بودجه به دولت اجازه داده شده که به منظور مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم طرح کالابرگ الکترونیکی را مجدداً اجرا کند. در این راستا مشوق‌هایی را ایجاد کردیم که در گام اول یارانه دهک‌های کم‌برخوردار جامعه ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: قانون گذار تکلیفی در خصوص اجرای کالابرگ الکترونیکی را به دولت واگذار کرد که این تکلیف به وزارت کار محول شد و این وزارت خانه با ایجاد سامانه ها و اجرای مرحله آزمایشی این طرح، این طرح در اسفندماه ۱۴۰۲ به نقطه اجرا رسید.

مرتضوی ادامه داد: دولت برای تشویق استفاده بیشتر از کالابرگ الکترونیک، مبلغ اعتبار یارانه برای دهک های کم برخوردار افزایش داده است. یارانه بگیران می توانند یک ماه زودتر از سررسید یارانه، از اعتبار یارانه شان استفاده کنند.

به گفته وی، در کالابرگ الکترونیک، لبنیات ۳ کیلو گرم در ماه، پنیر ۴۰۰ گرم در ماه، تخم مرغ یک کیلوگرم در ماه، گوشت مرغ ۲ کیلوگرم در ماه، روغن مایع ۸۱۰ گرم در ماه، ماکارونی ۷۰۰ گرم در ماه، برنج ایرانی ۲ کیلوگرم در ماه، ماست پرچرب ۲.۵ کیلوگرم در ماه، قند و شکر ۵۰۰ گرم در ماه، حبوبات ۱۲۰۰ گرم در ماه و گوشت گوساله هم ۱ کیلوگرم در ماه در نظر گرفته شده است.