سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه گروه‌های مقاومت در منطقه برای پاسخ به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی از ایران دستور نمی‌گیرند، گفت: آنها به تشخیص خود و بر اساس اصول و منافع کشور و مردمشان تصمیم گرفته و عمل می‌کنند.

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد اتهام بی پایه و اساس دولت انگلیس در مورد ارتباط ایران با حملات صورت گرفته در دریای سرخ، اظهار داشت: این ادعاها با اهداف خاص سیاسی مطرح می‌شوند و حاکی از تلاش مقامات انگلیس برای وارونه نمایی واقعیت‌های منطقه و نیز بیانگر تأثیر پذیری آنها از ترجیحات طرف‌های ثالث از جمله رژیم کودک‌کُش صهیونیستی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن اظهارات و اقدامات غیرسازنده برخی مقامات انگلیسی که خود عاملی برای تهدید صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی است، تاکید کرد: همان طور که قبلا به صراحت اعلام‌ کرده‌ایم، گروه‌های مقاومت در منطقه برای مقابله و پاسخ گویی به جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم کودک‌کُش صهیونیستی از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند. این گروه‌ها به تشخیص خود و بر اساس اصول و اولویت‌ها و منافع کشور و مردمشان تصمیم گرفته و عمل می‌کنند.

کنعانی به مقامات انگلیس توصیه کرد به جای اتهام زنی‌های بی‌پایه و اساس، جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی را محکوم کرده و تلاش خود را صرف توقف جنایات جنگی این رژیم علیه شهروندان و زنان و کودکان فلسطین و تسهیل ارائه کمک‌های بشردوستانه وفق مقررات و مسئولیت‌های بین‌المللی کنند.

گفتنی است؛ وزارت امور خارجه انگلیس دیروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای حمله به کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ را محکوم کرد و با تکرار ادعاهای بی‌اساس درباره ارتباط ایران با عملیات گروه‌های مقاومت در منطقه، مدعی شد که مسئولیت این حملات بر عهده ایران است.