سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به بررسی آماری دیدار ایران و فلسطین پرداخت که فردا برگزار خواهد شد.

دو تیم ملی فوتبال ایران و فلسطین در گروه C جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ قطر روز یکشنبه به مصاف هم خواهند رفت. ایران به دنبال چهارمین عنوان قهرمانی است  و فلسطین مصمم است رقابت‌ها را با قدرت آغاز کند.

بار اول
این اولین دیدار ایران و فلسطین در جام ملت های آسیا است. آخرین باری که تیم ملی برای اولین بار با یک تیم در جام‌ملت‌ها روبرو شد دوره قبلی مقابل ویتنام بود که با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد.

بدون برد

فلسطین هنوز نتوانسته است در جام ملت‌های آسیا به پیروزی دست پیدا کند. این تیم در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ بدون برد رقابت‌ها را ترک کرد (۲ تساوی و ۴ شکست). این سومین حضور تیم ملی فوتبال فلسطین در این رقابت هاست.

بی رقیب
ایران در ۲۰ بازی اخیر خود در مرحله گروهی شکست نخورده است و به (۱۵ برد و ۵ تساوی) رسیده است. در واقع، آخرین باری که آنها در بازی افتتاحیه این رقابت ها شکست خوردند، باخت ۲ بر یک به عراق در سال ۱۹۹۶ بود. 
 
زوج فوق العاده

هیچ بازیکنی در سال ۲۰۱۹ بیش از زوج خط حمله ایران متشکل از سردار آزمون (۴۲) و مهدی طارمی (۳۳)  در محوطه جریمه حریفان صاحب توپ نشد. بهترین بازیکن فلسطین در این آمار محمود وادی بود که فقط ۶ بار در محوطه جریمه حریف در دوره قبل صاحب توپ شد.

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا عبدالرحمن جاسم قطری قضاوت تیم های ایران و فلسطین را برعهده دارد. این داور ۳۶ ساله سابقه قضاوت در جام جهانی را هم دارد.