رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده است، گفت: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

 محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز سه‌شنبه ( ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت معلم انقلاب استاد مطهری و روز معلم و تبریک روز معلم به تمام فرهنگیان گفت: شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت اسلامی بود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب زندگان بود.

وی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان دلباخته انقلاب اسلامی، اندیشه بلند مطهری را که جوهره امام است، چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خود خوانده و درس نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنها نشوند.

قالیباف ادامه داد: مطهری زنده است چرا که اندیشه مطهری همچنان راه گشا و درس آموز است.

وی با اضافه کرد: مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است. همچنین در برنامه هفتم توسعه نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس، افزایش رضایت شغلی معلمان، اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده که در صورت اجرای درست می‌تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

رییس مجلس شورای اسلامی با تبریک روز جهانی کار و کارگر به تمام کارگران یادآورشد: مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده که مهم‌ترین اقدام در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

قالیباف تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان را سبب پایان دادن به  عقب ماندن نظام قانون‌گذاری از نیازهای زیست بوم فناوری کشور دانست و عنوان کرد: به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرای قانون تولید جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به ۱.۳ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی شده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش بنیان را یکی از سه قانون راهبردی مصوب مجلس یازدهم دانستند، تصریح کرد: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی و معافیت‌های مالیاتی بر کسب و کارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دار کردن فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان‌ها از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است.

قالیباف خاطرنشان کرد: در صورت اجرای درست و دقیق، این قوانین به بهبود فضای کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.