رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون فرصت‌هایی برای توسعه اقتصادی و تقویت بخش‌های مختلف بین اقلیم کردستان عراق و ایران وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

«نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، در ادامه سفر خود به تهران، امروز – سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه – با «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینکه سفر رئیس اقلیم کردستان عراق به ایران در وقت مناسب و خوبی انجام شد، ابراز امیدواری کرد که این سفر در توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با توجه به ارتباطات عمیقی که بین اقلیم کردستان و ایران وجود دارد، اثرات مثبتی بگذارد.

قالیباف با بیان اینکه به طور طبیعی این سفرها در توسعه همکاری‌های سیاسی و امنیتی اثرگذار است، اظهار داشت: گفت‌وگوهای انجام شده در این نشست می‌تواند تحکیم روابط را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: برای امنیت ایران و عراق و باورهایی که داریم خون جوانان دو کشور ریخته شده است و روزهای سختی را گذرانده‌ایم و اکنون فرصت‌هایی برای توسعه اقتصادی و تقویت بخش‌های صنعتی، کشاورزی، فناوری، علمی و دانشگاهی وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از مسائل بسیار مهم که باید به آن توجه کنیم در حوزه‌های زیارتی، سیاحتی و راهپیمایی اربعین است  که اجازه ندهیم فرصت‌ها برای ارتقای روابط بین ایران و اقلیم کردستان عراق از بین برود.

قالیباف افزود: همه ما باور داریم که رژیم صهیونیستی امروز دشمن شماره یک جهان اسلام است و می‌بینیم در غزه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

وی یادآورشد: در عملیات وعده صادق که جواب تجاوز رژیم صهیونیستی را دادیم به دنیا به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی نشان دادیم که هیچ تعللی در تصمیم‌گیری نداریم و مصمم و محکم ایستاده‌ایم.

بارزانی پیش از این با حضرت آیت‌الله «خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه و «علی‌اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار کرده بود.

نچیروان بارزانی با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد
نچیروان بارزانی با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد