پرچمداران کاروان ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس مشخص شدند. انیمیشن «در سایه سرو» با کسب جایزه اصلی جشنواره انیمیایو در اسپانیا واجد شرایط رقابت در جوایز اسکار در شاخه بهترین انیمیشن کوتاه شد.

انیمیشن «در سایه سرو» به کارگردانی حسین ملایمی و شیرین سوهانی در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انیمایو» اسپانیا که از جشنواره‌های مورد تأیید اسکار است، موفق به کسب جایزه بزرگ بهترین انیمیشن شد.

انیمیشن «در سایه سرو» پیش از این نیز در بخش مسابقه فیلم‌های انیمیشن کوتاه بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ریور ران» آمریکا نمایش داده شد.

داستان «در سایه سرو» در مورد یک ناخداست که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می‌برد، او با دخترش در خانه‌ای محقر در کنار دریا و در انزوا زندگی می‌کند. آنها باید با چالش‌های یک زندگی سخت مقابله کنند.

به گزارش ورایتی، جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انیمایو» در جزایر قناری اسپانیا برگزار می‌شود و از جشنواره‌های معتبر انیمیشن اروپا و مورد تایید اسکار است و «در سایه سرو» به همراه «به یاد ما باشید» ساخته «پابلو لئون» برنده جایزه بهترین انیمیشن اسپانیایی زبان، با کسب جوایز اصلی واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین انیمیشن کوتاه اسکار ۲۰۲۵ شدند.

سال گذشته انیمیشن «یونیفورم ما» برنده جایزه اصلی جشنواره انیمایو اسپانیا شد و در نهایت در فهرست کوتاه نامزدهای اسکار انیمیشن کوتاه قرار گرفت.

انیمیشن‌های «در سایه سرو» که از تولیدات پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان است، در بخش آثار کوتاه شصت و چهارمین جشنواره انیمیشن انسی در کشور فرانسه نیز انتخاب شده است.