سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی موضوعات مرتبط با حج سال جاری را مورد بررسی قرار داد و در جریان آخرین وضعیت حجاج کشورمان در سرزمین وحی قرار گرفت.

 علی باقری در این گفت‌وگو ضمن آرزوی سلامتی، توفیق و قبولی طاعات زائران ایرانی بیت الله‌الحرام، بر به‌کارگیری همه ظرفیت‌های وزارت امور خارجه برای برگزاری حج مطلوب و مقبول حجاج کشورمان در سرزمین وحی تاکید کرد و آمادگی کامل وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های کشورمان در عربستان سعودی برای تسهیل هر چه بیشتر امور مرتبط با برگزاری حج سال‌جاری را اعلام نمود.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه با ابراز رضایت از عملیات حج و انجام مناسک تا حال حاضر، آخرین وضعیت و شرایط مربوط به حجاج کشورمان را به سرپرست وزارت امور خارجه ارائه نمود.

سرپرست وزارت امور خارجه با قدردانی از تلاش دست اندرکاران بعثه حج جمهوری اسلامی ایران و همکاری نمایندگی‌های سیاسی کشورمان در ریاض و جده، ابراز امیدواری کرد خدمات ارائه شده از سوی دولت عربستان سعودی زمینه برگزاری مناسب اعمال حج برای حجاج کشورمان را به شایستگی فراهم آورد.