سران سه قوه بر ضرورت نصب‌العین قرار گرفتن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات به‌عنوان فصل‌الخطاب، به‌ویژه در محورهای ارتقای مشارکت مردمی، اخلاقی بودن و سلامت رقابت‌های انتخاباتی، برنامه‌محور بودن، تقویت گفتمان شهدای خدمت و پرهیز از هرگونه تخریب که الگوی آن در رقابت‌های انتخاباتی برخی کشورهای غربی وجود دارد، تأکید کردند.

 جلسه سران قوا در راستای تمهید مقدمات اجرای مفاد اصل ۱۳۱ قانون اساسی و اتخاذ تصمیم‌های لازم جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ظرف مدت ۵۰ روز از زمان شهادت آیت‌الله رئیسی، شامگاه چهارشنبه به میزبانی سرپرست ریاست جمهوری و با حضور رئیس قوه‌قضائیه، رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، وزیر اطلاعات، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان صدا و سیما در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رهنمودهای محوری مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات ریاست جمهوری که در سخنرانی ایشان در مراسم ارتحال حضرت امام‌خمینی (ره) بیان شد، مورد مداقه قرار گرفت و سران قوا بر ضرورت نصب‌العین قرار گرفتن این تدابیر به‌عنوان فصل‌الخطاب، به‌ویژه در محورهای ارتقای مشارکت مردمی، اخلاقی بودن و سلامت رقابت‌های انتخاباتی، برنامه‌محور بودن، تقویت گفتمان شهدای خدمت و پرهیز از هرگونه تخریب که الگوی آن در رقابت‌های انتخاباتی برخی کشورهای غربی وجود دارد، تأکید کردند.

در ادامه جلسه وزیر اطلاعات ضمن ارائه گزارشی از وضعیت رقابت‌های انتخاباتی و برخی بی‌اخلاقی‌ها تأکید کرد که رفتار نامزدها و حامیان آنها با بی‌طرفی کامل و به‌طور مستمر رصد شده و به افرادی که رویکرد تخریب‌گرایانه اتخاذ کنند تذکرات لازم داده خواهد شد و در صورت لزوم گزارش آن در اختیار مقام‌های قضائی قرار خواهد گرفت.

بنابر اظهارات وزیر اطلاعات، همچنین این وزارتخانه در تلاش است تا با برنامه مخرب معاندین خارج‌نشین برای بر هم زدن آرامش روانی جامعه مقابله کند تا مردم بتوانند در یک فضای سالم و به‌دور از مداخله دشمن، انتخاب خود را انجام دهند.

در بخش دیگری از این جلسه رئیس سازمان صدا و سیما نیز به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات برای برگزاری برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها به‌ویژه مناظرات و میزگردها پرداخت و تأکید داشت در این انتخابات از ظرفیت‌های شبکه‌های استانی و تلوبیون نیز استفاده خواهد شد.

در ادامه این نشست رؤسای دستگاه قضا و مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام همراهی و همکاری با سرپرست ریاست جمهوری تأکید داشتند با همه توان به دولت کمک خواهند کرد تا فرآیند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به‌عنوان برگی زرین در دفتر افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران ثبت و ضبط شود.

سرپرست ریاست جمهوری نیز در پایان این نشست ضمن تأکید بر اینکه مقامات، مدیران و کارکنان دولت و مؤسسات دولتی و عمومی غیردولتی، حق استفاده از جایگاه خود برای تبلیغ له یا علیه نامزدها را ندارند، بر ضرورت مراقبت در عدم استفاده از امکانات بیت‌المال به نفع یا به ضرر نامزدها تأکید کرد.

مخبر با بیان اینکه ما وظیفه و شأنی جز خدمت به مردم برای خود قائل نیستیم، افزود: برای بنده و همکارانم در دولت بسیار مهم است که در این دوران گذار بتوانیم امانت‌دار اعتماد مقام معظم رهبری و ملت عزیز ایران باشیم و همه اعضای دولت نیز با حداکثر توان خود در تلاش هستند تا حرکت دولت و جریان خدمت‌رسانی به مردم دچار اختلال نگردد.