رئیس شورای شهر تهران گفت: فعالیت اعضای شورای شهر در ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری منعی ندارد.

مهدی چمران پیش از آغاز دویست و چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور کار امروز شورای شهر تهران گفت: در جلسه امروز ارائه گزارشی از آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای حوزه حمل و نقل عمومی که از سوی معاون حمل و نقل شهرداری تهران ارائه می‌شود، در دستورکار قرار دارد و آقای هرمزی آنچه که تاکنون در این حوزه انجام شده را تشریح خواهند کرد.

وی افزود: اصلاحیه مربوط به سرقفلی میدان میوه و تره‌بار و همچنین بررسی گزارش حسابرسی شش سازمان شهرداری تهران از دیگر دستور جلسات امروز شوراست.

رئیس شورای شهر تهران درباره ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران نیز گفت: کاری که روز گذشته انجام شد و تحویل تاکسی‌های برقی صورت گرفت در شرایطی است که برخی فکر می‌کردند این موضوع یک شوخی است و امکان‌پذیر نیست؛ لذا این کار انجام شد و وزارت صمت و وزیر صمت تاکید خاصی بر برقی‌سازی، کیفیت سوخت و موضوع آلودگی هوا دارند که امیدواریم این موضوعات به صورت جدی تداوم پیدا کند. البته میزان تولید و قرارداد بیش از این ارقام است.

وی ادامه داد: زیرساخت‌ها و ورود خودروهای برقی به ناوگان موضوعاتی است که باید به صورت همزمان پیگیری شود. قطعات تامین زیرساخت‌ها موضوع سختی نیست و همزمان به پیش می‌رود. در مورد شماره‌گذاری این خودروها نیز اعلام کرده‌اند که موضوع یا حل شده یا به زودی حل خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درخصوص موضوع مرخصی شهردار تهران و معرفی جانشین برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز گفت: هرگاه که شهردار تهران جانشین را معرفی کند اعلام خواهیم کرد اما هنوز فردی را معرفی نکرده است.

وی درباره برگزاری جلسه هم‌اندیشی صبح امروز شورا نیز گفت: مسائل و سوالاتی در حوزه حمل‌ونقل برای اعضای شورا وجود داشت که از شهرداری پرسیدند. سوالاتی که در خصوص تأمین مالی و سایر مسائل بود که پاسخ‌ها داده شد.

چمران درباره تذکر نرجس سلیمانی در جلسه قبلی شورا درخصوص انعقاد یک قرارداد از سوی شهرداری تهران نیز اظهار کرد: این قرارداد منعقد نشده است و اگر بخواهد منعقد بشود باید ابتدا به شورا بیاید و یا در حدی که قانون مشخص کرده است این قرارداد منعقد شود.

وی درباره فعالیت اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ستادهای انتخاباتی کاندیداهای چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری نیز گفت: فعالیت در ستاد کاندیداها برای اعضا منعی ندارد.