الهام امیرتیموری عامل توسعه پروژه خوشه کسب و کار خرما در جنوب کرمان گفت : خوشه کسب و کار جنوب کرمان با حمایت شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی تهران آگروفود2024 غرفه ای برپا کرده که ذینفعان خوشه محصولات خود را به خوبی در منظر بازدیدکنندگان قرار بدهند. ه کشورهای اوراسیا، افغانستان، پاکستان و هندوستان صادر می‌شود.

پروژه‌های خوشه‌ای در راستای توسعه کسب و کارها در مناطق مختلف کشور تعریف می‌شوند  

الهام امیرتیموری عامل توسعه پروژه خوشه کسب و کار خرما در جنوب کرمان درگفتگو با خبرایران اظهارداشت :  خوشه کسب و کار خرمای جنوب کرمان با هدف اعتمادسازی و هم افزایی ذینفعان خوشه و بررسی نقاط فشار و مشکلات خوشه ارائه و برنامه‌های حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان به منظور توانمندسازی این واحدها تشکیل شده است.

وی درخصوص اهداف پروژه خوشه کسب و کار خرمای جنوب کرمان ، تصریح کرد : اعتمادسازی وهم افزایی ذینفعان خوشه ، ارتقا سطح دانش توانمند سازی ذینفعان خوشه، ارتقا سطح تکنولوژی و دانش فنی در سطح خوشه ، توسعه بازارهای داخلی و خارجی  و ایجاد و توسعه شبکه‌های کسب و کار از اهداف پروژه خوشه کسب و کار خرمای جنوب کرمان می باشند.

خانم امیرتیموری ادامه داد : برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ذینفان ، برگزاری تورهای بازدید نمایشگاهی  ، اخذ برند واحدهای صنعتی ، اخذ گواهی استاندارد واحدهای صنعتی ، تشکیل کنسرسیوم صادراتی خرمای جنوب کرمان و  برگزاری همایش و رویدادهای استارتاپی تخصصی از جمله اهداف توسعه پروژه خوشه کسب و کار خرما در جنوب کرمان است.


وی باشاره به اینکه پروژه توسعه خوشه کسب و کار خرمای جنوب کرمان با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان به مدت سه سال از اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آغاز به کار نموده ، افزود :  جنوب استان کرمان با دارا بودن سطح زیر کشت ارقام مختلف خرما و وجود گونه‌های خاص این محصول از جمله خرمای کلوته ، دارای پتانسیل‌ سرمایه‌گذاری بسیار بالایی در خصوص صنایع بسته‌بندی فرآوری خرما و خدمات مورد نیاز این صنایع می‌باشد از این رو بنگاه های کوچک و متوسط فراوانی از این ظرفیت مناسب بهره‌مند شده‌اند و از نقاط قوت و فرصت‌های مشترک مانند تجربه و دانش بومی دیرینه، بالا بودن سطح تقاضا و فراهم بودن فرصت‌های صادراتی برخوردار می‌باشند.


 
افشار:  در جنوب کرمان خرمای کلوته و مضافتی تولید و به کشورهای اوراسیا، افغانستان، پاکستان و هندوستان صادر می‌شود

آرمان افشار همکار عاملیت توسعه خوشه کسب و کار خرمای جنوب کرمان اظهارداشت : پروژه‌های خوشه‌ای در راستای توسعه کسب و کارها در مناطق مختلف کشور تعریف می‌شوند که از سیاست‌های نرم‌افزاری سازمان صنایع کوچک حمایت می‌کنند. ما در جنوب کرمان خرمای کلوته و مضافتی تولید می‌کنیم که خاص همین منطقه است و به کشورهای اوراسیا، افغانستان، پاکستان و هندوستان صادر می‌شود.
آرمان افشار  عنوان داشت : ما در نمایشگاه آگروفود ۲۰۲۴ به همراه آقایان ذومکان، صفا و مسلمی شرکت کرده‌ایم که بصورت تجاری این غرفه را اداره می‌کنند.آقای مسلمی بصورت تخصصی بر بازار عمان و کنسرسیوم صادراتی فعالیت دارند، آقای زومکان بصورت تخصصی بر روی تولید خرمای کلوته کار می‌کنند و تامین بازارهای روسیه، پاکستان، افغانستان و هندوستان را برعهده دارند. آقای صفا نیز صاحب برند امجز در عنبرآباد هستند که سردخانه‌ای با حجم بیش از هزار تن را پوشش می‌دهند.

افشاردرپایان سخنان خود گفت: وزارت جهاد کشاورزی همواره جزو نهادهای پشتیبان ما بوده که در دادن اطلاعات و دیتا بیس مورد نظر پیرامون چالش‌های منطقه، تاثیرگزار بوده است. پروژه خوشه کسب و کار خرمای جنوب کرمان نیز زیرنظر شرکت شهرک‌های صنعتی استان و مجموعه سازمان صنایع کوچک ایران اداره می‌شود

https://www.khabareiran.ir/FileCenter/Multimedia/Images/Galleries/09_xohoxri.jpg

مسلمی‌نیا : شرکت کوهسار جنوب جامع‌ترین مراکز بسته‌بندی، نگهداری و خرید و فروش خرما در جنوب کرمان می باشد

علیرضا مسلمی‌نیا مدیرعامل شرکت کوهسار جنوب درگفتگو با خبرایران اظهارداشت :  شرکت کوهسار جنوب در زمینه تولید، بسته‌بندی و صادرات خرما فعالیت دارد و یکی از جامع‌ترین مراکز بسته‌بندی، نگهداری و خرید و فروش خرما در جنوب کرمان می باشد.

مسلمی‌نیا تصریح کرد : عمده فعالیت ما تولید خرمای کلوته، مضافتی و مرداسنگ است که میزان ظرفیت سالن نگهداری بالغ بر ۵ هزار تن می‌باشد که تا ۱۵ هزار تن قابل افزایش است و ما انواع مختلف بسته‌بندی برای خرما انجام می‌دهیم و عمده کشورهای هدف به منظور صادرات کشورهای هند، عمان، آسیای میانه، بلاروس و آلمان هستند.

مدیرعامل شرکت کوهسار جنوب ابرازداشت : ما از شهرک‌های صنعتی و سازمان جهاد کشاورزی حمایت‌های لازم را کسب کرده‌ایم و رابط خوبی میان کشاورزان و تعاونی مصرف هستیم و تلاش داریم واسطه‌های میان کشاورزان را کم کرده تا محصول تازه کشاورز با حداکثر سود برای او و پایین‌ترین قیمت به دست مصرف‌کننده نهایی برسد.

 تلفن :

  09133481528

۰۹۰۲۳۴۸۱۵۲۸  

آدرس: کرمان، جیرفت ،عنبرآباد ، شهرک صنعتی ۲  

https://www.khabareiran.ir/FileCenter/Multimedia/Images/Galleries/Untitled_okixdol.jpg

صفا : امجز تامین کننده خرمای مرغوب از درختان کلوته، مضافتی و مرداسنگ با بسته بندی به روز در سردخانه صفا در واقع در شهرک صنعتی عنبرآباد می‌باشد
 
احسان صفا صاحب برند امجز جنوب کرمان نیز درگفتگو با خبرایران اظهارداشت :  حوزه کاری اینجانب تامین و بسته بندی خرما از درختان کلوته، مضافتی و مرداسنگ در شهرک صنعتی عنبرآباد می‌باشد که این محصولات به کشورهای افغانستان و هندوستان نیز صادر می‌شود.


وی از عاملین خوشه کسب و کار خرمای جنوب کرمان ، شرکت شهرک‌های صنعتی استان ، سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و همچنین دفتر اتاق بازرگانی جنوب کرمان نیز تشکر کرد.
اطلاعات تماس:
جنوب کرمان ،عنبرآباد ، شهرک صنعتی عنبرآباد ، خیابان صنعت ۷
تلفن: ۰۹۱۳۳۴۸۶۳۶۷