امام جمعه اسالم با اشاره به اینکه دشمنان از گسترش اسلام در جهان هراس دارند، گفت: دنیا جنایت های فرانسه کشور مدعی آزادی بیان و دموکراسی در آفریقا را فراموش نکرده اند.

 حجت الاسلام محمد جواد باقری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش اسالم با تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به بیان جنبه علمی دین اسلام و شخصیت پیامبر اکرم (ص) پرداخت و گفت: دین اسلام و تعالیم آن همه بر مبنای علم و موافق با دانش و حکمت است.

وی افزود: این رسالت بزرگ توسط پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) به جامعه بشری رسیده است.

امام جمعه اسالم با محکوم کردن اقدام جسارت آمیز امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در اهانت به حضرت محمد مصطفی (ص)، گفت: رشد روز افزون اسلام و مکتب اهل بیت در کشورهای مختلف دنیا مثل فرانسه باعث شده که دشمنان اسلام احساس خطر کرده و گمان کنند با اهانت به مقدسات دین اسلام می‌توانند جلوی این رشد و پیشرفت را بگیرند غافل از اینکه این کار سبب وحدت بیشتر مسلمانان خواهد شد.

حجت الاسلام باقری با اشاره به اینکه با وجود اینکه فرانسه خود را مهد دموکراسی و آزادی بیان معرفی می‌کند اما دنیا هنوز استعمارگری و جنایت‌های این کشور در کشورهای آفریقایی را فراموش نکرده است، ادامه داد: مقام معظم رهبری خطاب به جوانان فرانسوی فرمودند: چگونه است که اهانت به پیامبر اسلام و مقدسات ادیان آزادی بیان محسوب می‌شود ولی سوال و پرسش در مورد هلوکاست ممنوع است!؟ این سوالی است که باید پاسخ داده شود.

وی با گرامیداشت هفته وحدت و قدردانی از حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده «فرمان پوریعقوب»، گفت: حضور این شهید در ایام هفته وحدت حال و هوای دیگری به بخش اسالم بخشید و نشان داد که وحدت شیعه و سنی یک رشته محکم و ناگسستنی است.

امام جمعه اسالم به تبیین بیانات مقام معظم رهبری در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا پرداخت و عنوان کرد: همانطور که امام خامنه ای فرمودند؛ جوانان مخلص و نیروهای مؤمن انقلابی دوباره به میدان بیایند و کارها را به دست بگیرند و با کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان معیشتی کرونا به حل مشکلات پیش آمده بپردازند و نهاد مبارک نمازجمعه نیز در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب در کنار نیروهای مؤمن انقلابی خواهد بود.