«محدودیت‌های جدید کرونایی»، نسخه جدید ستاد مقابله با کرونا برای مقابله با قاتلی نامرئی، قاتلی سریالی که هر روز حدود ۴۸۰ قربانی می‌گیرد و سیاه‌ترین پاییز قرن را برایمان رقم زده است، پاییزی که به جای برگ‌ها بیشتر ریزش هموطنان را به چشمان می‌آورد و داغی بر دلهایمان به جا می‌گذارد. تازه اگر آمار‌های های واقعی نه علمی را در نظر بگیریم شمار قربانیان کووید ۱۹ به ۲ برابر هم خواهد رسید و بر اساس پیش بینی‌ها احتمال دو برابر شدن فوتی‌ها تا ۲ هفته آینده وجود دارد.

مونا ربیعیان/این میزان آمار بالای مرگ و میر در کشور وضعیت قرمز یا حتی بهتر بگوییم وضعیت سیاهی را رقم زده است، تا جایی که بسیاری در فضای مجازی #وضعیت_قرمز را راه انداختند.

در هفته‌های اخیر متخصصان و بسیاری مسئولان خواستار تعطیلی کشور شدند تا با قطع زنجیره انتقال بیماری بتوان آمار ابتلا و مرگ و میر را کاهش داد، همچنین کادر درمان که هشت ماه است در خط مقدم میدان با قاتل نامرئی تا پای جان می‌جنگد، فرصتی برای استراحت پیدا کند و بار مراجعه به بیمارستان‌ها کم شود.

به دنبال درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا طرح جامع هوشمند مقابله با کرونا را از اول آذرماه کلید زد که این طرح شامل اعمال محدودیت‌های کرونایی در طبقه بندی‌های مختلف می‌شود.

مردم رعایت کنند نیازی به تعطیلی نیست

مینو محرز، عضو ستاد کمیته مبارزه با کرونا درخصوص عکس های منتشر شده از متروی تهران به خبرنگار ما گفت: عکس هایی که از متروی تهران منتشر شده است می تواند از قبل بوده وحالا پخش شده باشد چرا که محدودیت های کاری برای این بود که شاهد شلوغی در مترو و اتوبس ها نباشیم چرا که اتوبوس و مترو یکی از پرخطرترین راه های انتقال ویروس کرونا بوده است .

وی در ادامه درباره صحبت های از سخنگو سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که اگر ۹۵ درصد مردم از ماسک به صورت صحیح استفاده کنند دیگر نیازی به تعطیلی و جریمه نخواهد بود متاسفانه مردم ما رعایت نمی کنند اگر کسی که ماسک نزده را به مغازه یا اتوبوس راه ندهند و بیرون کنند مردم مجبور به رعایت کردن خواهند شد.

مینو محرز در ادامه افزود: در درجه اول همکاری مردم مهم است چرا که هیچ قانونی نمی تواند مردم را مجبور به رعایت کند از طرفی قانون و جریمه سنگین موقتا می تواند مردم را به همکاری وادار کند.

دورهمی های شبانه باید جمع شود

عضو ستاد کمیته مبارزه با کرونا  در باره مهمانی های شبانه مردم و راه جلوگیری از این مهمانی های شبانه اظهارداشت: طبق آمارهای گرفته شده مهمونی ها و دورهمی های شبانه در ساعت ۹ شب الی ۴ صبح است به همین دلیل جریمه بای آن ساعت ها درنظر گرفته شده محدودیت شبانه باید مانند حکوت نظامی باشد تا مردم رعایت کنند طبق آمار عروسی های زیر زمینی باعث نتقال این بیماری شده است و اگر تعطیلی دو هفته ای جواب دهد بایدب ه فکر اینب اشیم بعداز بازگشایی چگونه مردم رابه رعایت کردند عادت دهیم نمی توان برای همیشه کارهای مردم را تعطیل کرد بینابریان باید به فکر بعداز ۲ هفته نیز باشیم.