سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مسمومیت خانواده چهار نفره با گاز مونوکسید کربن خبر داد.

سید جلال ملکی ، در این باره اظهار کرد: ساعت ٨:٢٨ صبح امروز یک مورد حادثه گازگرفتگی در بلوار شاهد میدان پروین خیابان ١٩۶شرقی، به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اطلاع داده شد که بلافاصله دو ایستگاه به محل اعزام شدند.

وی گفت: محل وقوع حادثه یک ساختمان چهار طبقه مسکونی بود که هر طبقه دو واحد داشت و در طبقه سوم یک واحد حدودا ۶۵ متری نشت گاز مونوکسید کربن اتفاق افتاده بود. 

ملکی افزود: همکاران به محض رسیدن به محل وارد منزل شدند، در این منزل چهار نفر از جمله یک آقا و خانم مسن و دو مرد جوان حدودا ٣۵ ساله حضور داشتند. به گفته افراد حاضر در محل دو مرد جوان فرزندان آقا و خانم مسن بودند. 

وی افزود: آتش نشانان با وضعیت تقریبا بی حال دو جوان مواجه شدند و پدر و مادر هم دچار مسمومیت شده بودند، اما حال نسبتا بهتری داشتند و آتش نشانان به سرعت این افراد را از محل خارج کردند. 

ملکی با اشاره به حضور عوامل اورژانس در محل گفت: خوشبختانه با تلاش همکاران اورژانس وضعیت این افراد رو به بهبودی رفت و بررسی های کارشناس مشخص کرد که چند عامل باعث وقوع این حادثه شده است. 

وی افزود: بسته بودن درب ها و پنجره ها، روشن بودن طولانی مدت آبگرمکن دیواری، استفاده از دودکش نامناسب و نقص در قسمت خروج دودکش ها باعث وقوع این حادثه شده بود.

وی گفت: تقاضا می کنم از دودکش های ورق سفید گالوانیزه فقط به عنوان دودکش وسایل گرمایشی استفاده شود و بهتر است که دودکش ها در داخل دیوار تا انتهای پشت بام بالا رود.