رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از شناسایی ۵۸ محدوده معدنی با ظرفیت‌های بسیار خوب در نقاط مختلف استان خبر داد.

محمدرضا صفی خانی امروز ۲۳ شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)  سال گذشته طرح پتانسیل‌یابی مواد معدنی استان‌های زاگرس‌نشین را در دستور کار قرار داد و لرستان نیز به عنوان یک منطقه مستعد در این زمینه مورد توجه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این اقدام در ۴۰ سال گذشته انجام نشده بود که در راستای آن تیم کارشناسی و مشاوران ایمیدرو مراحل مقدماتی و مطالعاتی طرح را در استان اجرا کردند و اکنون مرحله نمونه‌برداری در حال انجام است.

رئیس سازمان صمت لرستان ادامه داد: پس از پایان نمونه‌برداری تا اواخر مهرماه، گزارش نهایی از نوع مواد معدنی و جزییات آنها ارائه می‌شود و طرح وارد مرحله اجرایی و واگذاری به افراد واجد صلاحیت خواهد داشت.

صفی خانی اضافه کرد: دو طرح تولید کاغذ از سنگ الیگودرز و هیدراته پلدختر با مشارکت ایمیدرو در استان فعال است که این نقاط از نظر اقتصادی مطلوب هستند و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی وارد فاز صدور پروانه بهره‌برداری و اکتشاف می‌شود.

وی عنوان کرد: با بهره‌برداری از این محدوده‌ها و استقرار صنایع معدنی در لرستان تحول قابل توجهی در اقتصاد این حوزه و اشتغال استان رقم خواهد خورد.