فرماندار ایالت ویسکانسین آمریکا نتایج انتخابات ایالتی و پیروزی نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در این ایالت را تأیید کرد.ایالت آریزونا نیز نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به نفع جو بایدن تائید کرد.

تونی اوِرس، فرماندار ویسکانسین، نتیجه نهایی شمارش آرا در این ایالت را اعلام و پیروزی جو بایدن در ایالت ویسکانسین را تایید کرد.

پیش از این نیز پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در انتخابات ایالت آریزونا، تأیید شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، پیروزی بایدن در ویسکانسین پس از بازشماری بخشی از آرا تایید شد که در جریان آن اختلاف آرای دو طرف به ۲۰هزار و ۶۰۰ رای رسید. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا وعده داده که در این مورد پرونده حقوقی به جریان می‌اندازد.

به گزارش این خبرگزاری آمریکایی، آریزونا نیز پیروزی بایدن را با اختلاف اندکی در مقابل ترامپ تایید کرده است.

بایدن دومین نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است که در ۷۰ سال اخیر در آریزونا پیروز می‌شود.او با ۱۰هزار و ۴۵۷ رای یا ۰.۳درصد آرا در این ایالت از دونالد ترامپ جلوتر است.

کالج الکترال یا مجمع گزینندگان دو هفته دیگر برای بررسی نتیجه رای‌گیری در ایالت‌ها تشکیل جلسه می‌دهد و نظر نهایی خود را اعلام می‌کند.

حدنصاب پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ۲۷۰ رای الکترال است و دونالد ترامپ اعلام کرده که در صورت تایید پیروزی بایدن از سوی کالج الکترال، در موعد مقرر کاخ سفید را ترک خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ این کشور با اشاره به پخش مستقیم جلسه استماع تیم حقوقی‌اش در ایالت آریزونا در حساب توئیتری خود نوشت: فساد کامل در انتخابات در آریزونا. هم اکنون جلسه استماع در حال پخش است! چرا فاکس نیوز جلسات استماع در آریزونا را پوشش نمی‌دهد؟