نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خصوص مصوبه مجلس در خصوص توقف پروتکل الحاقی برجام، گفت: این مصوبه بسیار خوب بود، قرار بود در سایه دیپلماسی چرخ اقتصاد کشور نیز بچرخد، اما متاسفانه هم‌اکنون هر دو راکد هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ۱۴ آذرماه در پیام جمعه این هفته شهرکرد با تاکید بر اینکه هر مطالبه و نقدی نمی‌تواند سازنده باشد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم مطالبه و انتقاد جامعه را بسازیم باید این مطالبه همراه با خیرخواهی باشد، در غیراین‌صورت نقدها به‌جای سازندگی مخرب است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: گاهی مواقع شاهدیم نقدها بازدارنده می‌شود و خلاقیت را از افراد سلب می‌کند، مدیران و افرادی که می‌خواهند در جامعه مسئولیتی را قبول کنند و یا کاری انجام دهند باید خلاق و مبتکر باشند، برخی مواقع نقدهای بی‌جا به تدریج خلاقیت را از افراد می‌گیرد و سستی و رخوت را حاکم می‌کند و اگر نقد از روی خیرخواهی نباشد آسیب‌های فراوانی را وارد می‌کند.

وی در ادامه در خصوص شهادت دانشمند هسته‌ای شهید فخری‌زاده، عنوان کرد: ترور این چهره‌ها و دانشمندان تاکنون آسیبی به جمهوری اسلامی وارد نکرده، بلکه راه را روان‌تر کرده است و مردم را بیدارتر می‌کند، شاهد ترور چهار دانشمند هسته‌ای در کشور بودیم، اما حرکت متوقف نشد و شتاب بیش‌تر شد.

نکونام با اشاره به اینکه ۱۷ هزار شهید ترور در کشور وجود دارد، گفت: هیچ‌کدام از این ترورها موجب بازدارندگی در مسیر شهدا نشد، جمهوری اسلامی هیچ‌گاه به‌دنبال سلاح هسته‌ای نبوده است، بلکه این دانش برای رفع نیازها و قطع وابستگی در عرصه‌های مختلف وابسته به انرژِی هسته‌ای است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کشورهای استعماری می‌خواهند دانش تنها در اختیار آن‌ها بوده و کشورهای دیگر محتاج آن‌ها باشد تا بتوانند از این طریق آن‌ها را غارت کنند و بر آن‌ها سلطه داشته باشند، اما انقلاب اسلامی اجازه سلطه و غارت را به دشمنان جمهوری اسلامی نمی‌دهد، بنابراین باید مسلح به سلاح علم باشیم تا بتوانیم با دشمن مقابله کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مقابله در برابر دشمنان هزینه دارد، یادآور شد: در این راه تاکنون هزینه‌های زیادی از جمله از دست دادن انسان‌های بزرگ داده‌ایم، اما مسیر متوقف نشده  است و راه پرشتاب ادامه دارد.

نکونام بیان کرد: نباید در مقابل دشمنان از خود ضعف نشان دهیم، انتقام خون شهیدان باید در برنامه باشد، اما شتاب‌زدگی در این خصوص را کسی نمی‌پسندد و سستی و رخوت نیز پذیرفتنی نیست، راه لبخند و مذاکره قبلا تجربه شده است، اما هیچ نتیجه‌ای عاید کسانی که معتقد به لبخند بودند، نشد و امروز شاهد مشکلات اقتصادی و عقب‌ماندگی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرارسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو، خاطرنشان کرد: استکبارستیزی رویه دانشجویان بصیر است، روحیه استکبارستیزی همواره در بین این قشر دانشجو و طلاب زنده خواهد بود.

وی در خصوص مصوبه مجلس در خصوص توقف پروتکل الحاقی برجام، توضیح داد: این مصوبه بسیار خوب بود، قرار بود در سایه دیپلماسی چرخ اقتصاد کشور نیز بچرخد، اما متاسفانه هم‌اکنون هر دو راکد هستند، بر روی اقدامات این‌چنینی نام تندروی نگذارید، این‌ها جزو ضرورت‌های کشور است.

نکونام گفت: این مصوبه مجلس نوعی کمک به دولت محسوب می‌شود و دولتمردان باید این فرصت را مغتنم بشمارند، در این مسئله تمامی مسئولان باید یکصدا باشند و این موضوع را ختم کنند تا کشور بیش از این دچار ضایعات نشود.