فرماندار کاشان گفت: با توجه به مشکلات ایجاد شده برای مردم و صنوف مختلف در شهرستان کاشان در دوران محدودیتهای کرونایی، لازم است مدیران بانک‌ها با درک درست از شرایط موجود، با اصناف در وصول چک و پرداخت بدهی‌ها همکاری داشته باشند تا از ضرر مردم کاسته شود.

علی اکبر مرتضایی شامگاه گذشته (پنج شنبه- ۱۳ آذر ماه) در نشست ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا، اظهار کرد: برای مدیریت و پیشگیری از شیوع کرونا چاره‌ای جز تعطیلی مشاغل غیر ضرور نداریم و صاحبان اصناف تعطیل شده هم درآمدی برای وصول چک و بدهی های خود ندارند، بنابراین برای عبور از این بحران لازم است به یکدیگر مساعدت بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا در کاشان، مشکلات مردم و کسبه شهرستان با وجود این بیماری مضاعف شده و برخی از شهروندان در تامین مایحتاج زندگی دچار مشکل شده اند.

رییس ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا در کاشان تصریح کرد: با همراهی مردم، شرایط شهرستان از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرده، اما برای مهار کامل این بیماری باید اصناف با اجرای پروتکل های بهداشتی در کاهش تعطیلی ها و قطع زنجیره بیماری مشارکت بیشتری انجام دهند.

وی در خصوص توزیع کالاهای اساسی، در شهرستان کاشان گفت: تلاش می کنیم علاوه بر نظارت بر وضعیت پروتکل های بهداشتی، از نحوه توزیع و تامین کالاها در فروشگاه ها نیز بازرسی کنیم و در صورت کمبود اجناس اساسی، احتکار و یا گران فروشی مسائل رصد و پس از بررسی با متخلفان برخورد جدی می شود.

فرماندار کاشان همچنین به دوران پساکرونا اشاره کرد و افزود: باید برای پساکرونا هم برنامه‌ریزی شود، چرا که بعد از مهار این ویروس، بحران‌هایی از جمله چاقی، افسردگی، مسائل اختلافات خانوادگی در جامعه رخ می‌دهد.

مرتضایی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی در کنار سایر برنامه ها برای مدیریت کرونا، برای حفظ سلامت جسم و روان شهروندان نیز برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.