استاندار ایلام از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل تونل کبیرکوه خبر داد.

قاسم سلیمانی دشتکی با اعلام این خبر، اظهار کرد:  تونل کبیر کوه یکی از ۲۳ پروژه مهم و نیمه تمام استان بود که در سفر اخیر دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در لیست تامین اعتبار قرار گرفت.

وی  از تصویب ۱۲۰ میلیارد تومان برای این پروژه مهم خبر داد و گفت: پس از سفر مهندس جغتایی رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه کشور و بازدید ایشان از روند پیشرفت تونل کبیرکوه این طرح بعنوان یکی از پروژه های مهم استان برای تامین اعتبار در سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در نظر گرفته شد و خوشبختانه امروز ۱۰۰ میلیارد تومان از ۱۲۰ میلیارد تومان مصوب شده تخصیص پیدا کرده است که نقدینگی آن بزودی تامین می شود.

استاندار ایلام در ادامه از اتمام ۶ هزار و ۵۰۰ متر حفاری در تونل کبیرکوه خبر داد و گفت: هم اکنون پیمانکار مشغول باقیمانده کف برداری تونل است و تلاش می شود با تزریق اعتبارات لازم تا پایان دولت بخش های اساسی تونل تکمیل شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، سلیمانی افزود: برای تکمیل کامل پروژه علاوه بر این مبلغ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان دیگه نیاز است.

کلنگ این پروژه در سال ۱۳۸۹ به زمین زده شده است.

تونل کبیرکوه به عنوان یکی از طولانی ترین تونل های کشور با ۴ کیلومتر طول است که با احداث آن ارتباط شهرستان های دهلران و آبدانان با مرکز استان ۶۰ کیلومتر کاهش می یابد و علاوه بر کاهش نقاط حادثه خیز در کاهش تصادفات موثر خواهد بود.