رئیس‌جمهور آمریکا در حالی در حمایت از دو سناتور جمهوریخواه شرکت کننده در دور دوم انتخابات کنگره در ایالت جورجیا تجمع برپا کرد که برخی از هم حزبی های او نگران هستند این تبلیغ او با توجه به تمرکزش برای تلاشهایش برای برگرداندن شکست انتخاباتی خود نتیجه عکس بدهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اولین حضورش در یک تجمع از زمان شکست در برابر جو بایدن، رقیب دموکراتش در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر به جمعیتی که شعار می‌دادند یادآوری کرد به جنوب جورجیا آمده تا آنها را متقاعد کند در انتخابات دور دوم سنا در تاریخ پنج ژانویه به نامزدهای جمهوریخواه رای بدهند.

اما او سریعا به سراغ ادعاهای مکرر بدون سند و مدرکش در خصوص وقوع تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری رفت.

ترامپ خطاب به جمعیت حاضر در شهر والدوستا که شعار “ما تو را دوست داریم” و “چهار سال دیگر” سر می‌دادند گفت: “آنها تقلب کرده و در انتخابات ریاست جمهوری ما دست بردند اما همچنان پیروز آن خواهیم شد. و آنها قرار است برای دست بردن در این انتخابات هم تلاش کنند. “

او حملاتش به جمهوریخواهانی که از حمایت از او خودداری کردند از جمله برایان کمپ، فرماندار جورجیا را تکرار کرد.کمی قبل از آن ترامپ با کمپ تماس تلفنی برقرار کرد و این فرماندار را در توئیتر تحت فشار قرار داد تا گامهای بیشتری برای کمک به او برای برگرداندن نتایج انتخابات اتخاذ کند.

برایان کمپ در تجمع ترامپ به سبب کشته شدن یکی از اعضای خانواده‌اش و از کارکنان کمپین کلی لافلر، سناتور جمهوریخواه شرکت کننده در رقابت دور دوم در پنج ژانویه، در یک تصادف رانندگی شرکت نکرد. او پیشتر با ترامپ در توئیتر مشاجره داشت.

رئیس جمهور آمریکا سپس سعی کرد با استفاده از توییتر به فرماندار جورجیا فشار آورد و نوشت: “اگر فرماندار برایان کِمپ یا وزیر امور داخلی ایالت اجازه تصدیق امضاها را بدهند من به راحتی و به سرعت در جورجیا برنده خواهم شد… سوال این است که چرا این دو مقام ‘جمهوری خواه’ همراهی نمی کنند؟”.

بعد از آنکه کمپ در پاسخ گفت که “علنا سه بار خواستار بررسی امضا شد” ترامپ گفت که این به اندازه کافی خوب نبود و در توئیت دومی اضافه کرد، کمپ باید فورا برای برگزاری یک نشست ویژه مجلس ایالتی درخواست بدهد.

او نوشت: “افراد شما دارند از انجام کاری که شما درخواست دارید خودداری می کنند. آنها چه چیزی را پنهان می‌کنند؟”

ترامپ به تجمع روز شنبه گفت که چالش او  “در مدت خیلی کوتاهی” به دادگاه عالی می رود بدون آنکه در این مورد توضیح بیشتر بدهد.

ترامپ ادامه داد، رای دهندگان می توانند و باید از پذیرفتن آنچه که او نتایج “تقلب آمیز” انتخابات ریاست جمهوری خواند خودداری کرده و در عین حال در دور دوم انتخابات به سناتورهای جمهوری خواه شامل لافلر و پردو رای دهند.

او گفت: “اگر شما رای ندهید سوسیالیستها و کمونیستها پیروز می شوند. ما می توانیم برای ریاست جمهوری بجنگیم و برای انتخاب دو سناتور بزرگ ما بجنگیم و می توانیم این کار را همزمان انجام دهیم.”

ترامپ همچنین در توئیتهای دیگری با محکوم کردن فرمانداران آریزونا و جورجیا گفت: “آنها با سخت تر می جنگند تا با دموکراتهای چپ رادیکال”. او مجددا بر ادعایش در خصوص اینکه آرای “قانونی” بیشتری به دست آورده تاکید کرد و نوشت: “جمهوریخواهان هرگز این را فراموش نخواهند کرد”.

جورجیا از ایالت های کلیدی در این انتخابات بود و پیروزی بایدن در آنجا با اختلاف حدودا ۱۳ هزار رای به دست آمد. این اولین بار از سال ۱۹۹۲ است که یک دموکرات در این ایالت برنده می شود.

با این حال جورجیا اکنون صحنه رقابت فشرده بر سر دو کرسی سناست. اگر دموکرات ها در دور دوم این رای گیری برنده شوند کنترل سنا را از دست جمهوری خواهان خارج خواهند کرد.

 بایدن با ۳۰۶ رای در مقابل ۲۳۲ رای در کالج انتخاباتی – الکترال – برنده انتخابات آمریکا شده است. این کالج روز ۱۴ دسامبر برای تایید رسمی نتایج تشکیل جلسه خواهد داد.