رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۱۶۰۰ تن مواد اولیه ساخت پلاستیک که در یکی از انبارهای واقع در جنوب تهران احتکار شده بود، خبر داد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی ، دراین باره گفت: برخورد با عوامل ناامن کننده شرایط اقتصادی و اخلالگران از جمله محتکران جزو اولویت های اصلی پلیس امنیت اقتصادی است و در همین راستا ماموران این پلیس اقدام به بازرسی و بازدید از انبارها و اماکن مختلف می‌کنند. در جریان یکی از همین بازدیدها که از انبارهای واقع در منطقه کهریزک انجام شده، ماموران متوجه انبار کردن مقادیر بسیار زیاد مواد اولیه پتروشیمی و پیش ساز پلاستیک شدند. 

وی با اشاره به انجام تحقیقات تکمیلی در این خصوص گفت: ماموران در جریان تحقیقات خود متوجه شدند که هیچ کدام از این اقلام بارنامه و استاد و مدارک مربوطه را ندارند و مالک آنها را با خود برده است. در همین راستا وضعیت بارنامه از طریقی دیگر مورد بررسی قرار گرفته که درپی آن ماموران متوجه شدند اقلام موجود در این انبار باید طی چندین هفته پیش به استان های آذربایجان غربی، کرمان، مازندران و خراسان رضوی منتقل می‌شده و نگهداری آنان غیرقانونی است. 

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ میزان اقلام دپو شده در این انبار را ۱۶۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با هماهنگی مقام قضایی بازرسی نیز از محل انجام شده و در جریان آن بارنامه  خودروهایی که اقدام به تخلیه بار در محل کرده بودند نیز کشف و مشخص شد که رانندگان کامیون ها نیز در بارنامه خود از اینکه باید مواد را به استان های دیگر منتقل کنند با خبر بودند اما از آن سرپیچی کرده و مرتکب تخلفی آشکار شده اند. دلیل کتمان وجود بارنامه از سوی مسئولان انبار نیز اطلاع از همین تخلف بوده است. 

ولیپور گودرزی با بیان اینکه این مواد احتکار شده بود، گفت: برابر مقررات این اقلام که ارزش ریالی آن دست کم ۴۵۰ میلیارد ریال است، باید در میان کارخانه های تولید کننده پلاستیک توزیع می‌شد و ممکن است عدم توزیع آن سبب افزایش قیمت و نیز کمبود مواد اولیه در ساخت لوازم پلاستیکی شود.

وی با بیان اینکه انبار مذکور پلمب شد، گفت: با دستور مقام قضایی محل پلمپ و مالکان نیز برای جهت انجام تحقیقات و سیر مراحل قانونی احضار شدند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.