معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه مهلت ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی در مدارس را تا پایان آذر ماه اعلام کرد.

ناهید فضلی ، با اشاره به اجرای طرح ملی پوشش سراسری نوآموزان و آموزش مجازی رایگان دوره‌ پیش‌دبستانی در استان، اظهار کرد: خانواده‌هایی که نوآموز پیش‌دبستانی دارند تا پایان آذر ماه فرصت دارند، فرم پیش‌ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی را برای ثبت‌نام درسامانه سناد تکمیل کنند.

فضلی گفت: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به لینک https://digiform.ir/kshpsr  فرآیند ثبت نام نوآموزان پیش‌دبستانی را انجام دهند تا پس از احراز هویت و تکمیل فرآیند ثبت‌نام، از سوی مدارس با آنها تماس گرفته شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: خانواده‌هایی هم که دسترسی به فضای مجازی ندارند، می توانند از طریق مراجعه به ادارات آموزش و پرورش فرآیند ثبت نام فرزندان پیش دبستانی خود را انجام دهند.

وی گفت: پس از ثبت‌نام، نوآموزان پیش دبستانی از طریق فضای مجازی به شبکه شاد متصل می‌شوند و چنانچه والدین آنها درخواست تهیه بسته های آموزشی دست‌ورزی به صورت کاغذی و یا الکترونیکی را داشته باشند، می‌توانند به صورت اختیاری از طریق مدارس اقدام به تهیه این بسته‌ها کنند.

وی با بیان اینکه نوآموزان پیش دبستانی که قبلا در مدارس و در سامانه سناد ثبت‌نام شده‌اند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند،گفت: خانواده هایی که نوآموزان پنج تا شش ساله( متولدین نیمه دوم سال ۹۳ و نیمه اول سال ۹۴) دارند و تاکنون موفق به ثبت نام آنها در مراکز پیش دبستانی نشده‌اند، باید هرچه سریعتر برای ثبت نام مجازی فرزندان خود در مدارس اقدام کنند.

فضلی با اشاره به الزامی بودن گذراندن دوره پیش دبستانی برای کودکان پنج تا شش ساله، گفت: ارائه گواهی‌نامه پایان دوره پیش‌دبستانی برای ثبت نام نوآموزان در پایه اول در سال آینده ضرورت دارد.

فضلی اضافه کرد: امسال ۳۲ هزار کلاس اولی در استان مشغول به تحصیل شده‌اند که پیش‌بینی می‌شد معادل همین تعداد نوآموز پیش دبستانی در سامانه سناد ثبت نام شوند که تاکنون ۱۵ هزار نوآموز پیش دبستانی در مدارس استان و سامانه سناد ثبت نام شده اند که ۳۹۰۰ نفر آنها از طریق فضای مجازی ثبت نام شده‌اند.

فضلی ادامه داد: بیشترین آمار ثبت‌نام نشده‌های استان مربوط به نوآموزان پیش‌دبستانی ساکن شهر کرمانشاه است.