دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: احداث کارخانه استحصال دارو از موادمخدر استان کرمان که در سال ۹۵ از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بود هم اکنون مجوزهای لازم سرمایه‌گذار را دریافت کرده است و اگر مکان آن مشخص شود می‌توانیم این کارخانه را راه‌اندازی کنیم که این کارخانه می‌تواند جنوب شرق کشور را پوشش دهد.

“محمدرضا محمدی انارکی‌” صبح امروز ۱۹ آذرماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: متاسفانه شاهد روند افزایشی آمار حوزه مواد مخدر در کشور و استان هستیم لذا بحث پیشگیری را در اولویت کارهای این شورا قرار گرفته است.

وی طرح یاری گران زندگی را یکی از برنامه‌های پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر دانست و بیان کرد: در این طرح به ۲۰ درصد دانش آموزان مدارس استان در سال گذشته آگاه سازی و اطلاع رسانی انجام شد که متاسفانه با شیوع کرونا مقداری در این طرح تاخیر داشتیم و اکنون از طریق شبکه شاد این طرح در حال اجراست گفتنی است که در این طرح خانواده ها و دانش آموزان در زمینه موادمخدر آگاه‌سازی می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با تاکید برآنکه اگر طرح‌های پیشگیری جزیره‌ای اجرا نشوند در امر پیشگیری حتما موفق خواهیم بود، تصریح کرد: معتادین متجاهر به دلیل آنکه نمی‌توانند شغلی پیدا کنند تا به چرخه زندگی برگردند دوباره به سمت اعتیاد روی می‌آورند بنابراین باید در حوزه اشتغال معتادین متجاهر پس از ترک اعتیاد، برنامه جدی صورت گیرد.

وی بیان کرد: احداث کارخانه استحصال داروی استان کرمان که در سال ۹۵ از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بود هم اکنون مجوزهای لازم سرمایه‌گذار را دریافت کرده است و اگر مکان آن مشخص شود می‌توانیم این کارخانه را راه‌اندازی کنیم که این کارخانه می‌تواند جنوب شرق کشور را پوشش دهد.

‌محمدی انارکی عنوان کرد: در سال گذشته ۱۰۳۲ دستگاه خودروی توقیفی از قاچاقچیان موادمخدر در سراسر استان داشتیم که با توجه به خودروهای توقیفی باقی مانده از سال های گذشته در مجموع حدود ۲۴۰۰ خودروی توقیفی در پارکینگ های شورای هماهنگی استان داریم که ۴۰۰ مورد آن رفع توقیفی شده‌اند و ۳۲۰ خودرو نیز به صورت مزایده به فروش رسیده‌اند.