یک نظرسنجی جدید نشان داد، جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در حال حاضر محبوبیتش در میان آمریکایی‌ها بیشتر از محبوبیت دونالد ترامپ در هر زمانی از ریاست جمهوری یا در دوره قبل از آغاز ریاست جمهوری‌اش است.

بر اساس یک نظرسنجی انجام شده از سوی گالوپ، از زمان انتخابات و در مقایسه با آخرین نظرسنجی قبل از انتخابات، محبوبیت جو بایدن به میزان شش درصد افزایش یافته و به ۵۵ درصد رسیده است.

این در حالی است که محبوبیت دونالد ترامپ در مدت مشابه با سه درصد کاهش به ۴۲ درصد رسیده بود.

این نظرسنجی جدید با پرسش از ۱۰۱۸ بزرگسال آمریکایی بین پنج و ۱۹ نوامبر زمانی که کمپین دونالد ترامپ مشغول پر کردن چند شکایت در تلاشی بی نتیجه برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات بود، برگزار شده است.

ترامپ از آن پس ظاهرا تایید کرده که بایدن در ماه ژانویه رئیس جمهوری خواهد شد اما از پذیرفتن شکستش به صورت رسمی خودداری کرده و اخیرا تجمعی را در ایالت جورجیا برگزار کرده و در آن ادعا کرد که در انتخابات علیه او تقلب شده است.

یک نظرسنجی جداگانه دیگر انجام شده از سوی رویترز/ایپسوس در ماه نوامبر دریافت که حدود ۸۰ درصد آمریکایی‌ها معتقدند بایدن برنده انتخابات بوده در حالی که تنها سه درصد معتقد بودند که ترامپ برنده شده است.

نظرسنجی اخیر گالوپ بالاترین میزان محبوبیت را برای بایدن در میان نظرسنجی‌های انجام شده از سوی شرکتها از فوریه ۲۰۱۹، زمانی که محبوبیتش به ۵۶ درصد رسیده بود، نشان داد.

این میزان محبوبیت در عین حال بالاتر از محبوبیت ترامپ در هر زمانی از ریاست جمهوری‌اش است. بر اساس گزارش سی.ان.ان، ترامپ هرگز محبوبیت بیش از ۵۰ درصد در یک نظرسنجی شبیه این نظرسنجی برگزار شده از سوی گالوپ ثبت نکرده است.