استاندار اردبیل گفت: ارتباط بین دانشگاه با صنعت و کشاورزی در اردبیل روز به روز بیشتر می‌شود.

اکبر بهنام‌ جو ۳۰ آذز در بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه پژوهش بعد از انقلاب اسلامی جایگاه خود را پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر نیز خوشبختانه پژوهشگران و حوزه‌های دانش بنیان در خصوص مقابله با کرونا به خوبی عمل می‌کنند.
وی با بیان اینکه در قالب قرارگاه شهید سلیمانی فعالیت‌های بسیار خوبی آغاز شده است، افزود: در همین راستا شاهد کاهش چشمگیر بستری‌های کرونایی در استان هستیم.
بهنام‌جو با بیان اینکه در سال‌های اخیر مراکز فناوری، دانش بنیان و نوآوری استان اردبیل افزایش چشمگیری داشته است، تصریح کرد: ارتباط بین دانشگاه با صنعت و کشاورزی نیز روز به روز بیشتر می‌شود.
استاندار اردبیل با بیان اینکه اولویت‌های پژوهشی ما باید به سمت حل مشکلات جامعه و مردم سوق پیدا کند، گفت: در حوزه پزشکی ۱۷ طرح مرتبط با کرونا در استان مصوب شده و در حال انجام است.
وی تاکید کرد: پژوهش‌ها باید عملیاتی، اجرایی و تجاری‌سازی شوند و تاثیرات خود را در جامعه نشان دهند.

کارنامه علم و فناوری استان در چند سال اخیر غرورآفرین بوده است


عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری، گفت: امروز علم و فناوری به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی قدرت و امنیت کشور محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه علم و فناوری می‌تواند نتایج ارزشمندی برای جوامع داشته باشد، ادامه داد: اگر بخش‌های خصوصی در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند رقابت‌پذیری کالای خود را در عرصه‌های بین‌المللی و ورود به تجارت جهانی افزایش دهند.
حبیبی ضمن قدردانی از حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی، افزود: در سایه این حمایت‌ها کارنامه علم و فناوری استان در چند سال اخیر غرورآفرین بوده است.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به موفقیت های این دانشگاه در عرصه های ملی و بین المللی، گفت: در طول ۴۲ سال فعالیت این دانشگاه ۴۹۳ عنوان کتاب توسط اساتید دانشگاه به چاپ رسیده که ۲۰۵ مورد آن مربوط به سه سال گذشته است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه تولید علم در پایگاه استنادی اسکوپوس متوسط رشد علمی کشور ۲۲ درصد می‌باشد ولی رشد علمی دانشگاه محقق اردبیلی ۱۰۹ درصد است.
حبیبی از افزایش ۱۷۰ درصدی مجلات علمی پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و افزود: در بحث مرجعیت علمی نیز برای دومین بار در جمع دانشگاه‌های یک درصد برتر جهان قرار گرفتیم و دارای ۳ نفر دانشمند یک درصد برتر جهان، یک نفر سرآمد علمی، ۱۱ دانشمند ۲ درصد برتر جهان و ۲ نفر استاد پر استناد در حوزه علوم انسانی هستیم.
وی با بیان اینکه مقالات داغ تولیدی دانشگاه طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است،گفت: همچنین افزایش ۳۱۰ درصدی مقالات مشترک با پژوهشگران خارجی را طی سه سال اخیر شاهد هستیم.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به ورود این دانشگاه به رتبه‌بندی‌های معتبر بین‌المللی، گفت: در رتبه‌بندی‌های وبومتری، تاثیر تایمز، موضوعی تایمز، یورپ و مدیریت سبز ارتقای بسیار خوبی داشتیم.
حبیبی با بیان اینکه شش طرح بین سازمانی اعضای هیات علمی این دانشگاه جزو طرح‌های برتر کشوری قرار گرفته است، گفت: همه موتورخانه‌های دانشگاه نیز توسط اعضای هیات علمی هوشمندسازی شده‌اند.
وی همچنین از رشد ۲۴۸ درصدی هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه نسبت به سه سال اخیر خبر داد.

رونمایی از ۳۸ عنوان کتاب دانشگاهی پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی


ابوالفضل بضاعت‌پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به رونمایی از ۳۸ عنوان کتاب دانشگاهی اعضای هیات علمی و غیرهیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی همزمان با هفته پژوهش و فناوری، گفت: این کتب شامل تصنیف، تألیف، ترجمه و تدوین و گردآوری بوده که در زمینه‌های مختلف فنی و مهندسی، علوم، کشاورزی و علوم انسانی طی یک سال گذشته توسط انتشارات دانشگاه محقق اردبیلی به چاپ رسیده است.
وی با بیان اینکه از بدو تاسیس دانشگاه محقق اردبیلی تاکنون ۴۹۳ عنوان کتاب توسط اعضای هیات علمی و غیرهیات علمی این دانشگاه به چاپ رسیده است، افزود: از این تعداد ۲۰۵ عنوان کتاب مربوط به سه سال اخیر است.