دادستان شهرستان تاکستان از جمع آوری دوربین های مدار بسته از منازل فروشندگان مواد مخدر در این شهرستان برای اولین بار خبر داد.

حسین رجبی روز دوشنبه در قزوین گفت: باتوجه به اینکه فروشندگان مواد مخدر در شهرستان تاکستان با استفاده از دوربین مداربسته مستقر در منازل خود جهت تسهیل فروش مواد مخدر استفاده کرده و این دوربین ها وسیله ارتکاب جرم محسوب می‌شد، دستور قضایی مبنی بر جمع آوری این دوربین ها صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح که به منظور مسدودسازی گلوگاه های مواد مخدر انجام شد؛ تاکنون ۲۳ دوربین چشمی و ۵ دوربین به همراه هارد و متعلقات آن از منازل قاچاقچیان مواد مخدر شهرستان تاکستان جمع آوری و مقادیر قابل توجهی مواد مخدر کشف شد.

دادستان شهرستان تاکستان طرح جمع آوری دوربین های مدار بسته از منازل فروشندگان سابقه دار مواد مخدر در سطح شهرستان را موفق دانست و یادآور شد: در سال های اخیر شگردهای مختلفی توسط قاچاقچیان مواد مخدر برای فروش و توزیع مواد به کار گرفته شده که استفاده از دوربین های مدار بسته نیز یکی از این شگردهاست که فرد با شناسایی مشتری‌های قدیمی و شناخته شده خود فضای امنی را برای فروش مواد مخدر ایجاد می کند.

وی افزود: از زمان اجرای این طرح علاوه بر گرانی و کمیاب شدن مواد در سطح شهرستان، رضایت سنجی ها انجام شده نشان از افزایش رضایت شهروندان از اجرای این طرح دارد.

رجبی با توصیه به خانواده ها در خصوص مراقبت و نظارت بر فرزندان‌شان گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان فعالیت‌های خوبی را در سطح استان آغاز کرده ولی تا زمانی که عدم نظارت خانواده‌ها و کوتاهی فضای رسانه ای از اطلاع رسانی در خصوص مضرات این مواد وجود دارد؛ تلاش های یک سویه دستگاه های نظارتی و امنیتی نمی تواند بازدارندگی لازم را برای جوانان ایجاد کند.